Avatar billede fennemet Nybegynder
11. marts 2013 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Laptop fungerer ikke efter harddisk var koblet til anden computer

Min datters laptop (Lenovo Ideapad U350) var gået i sort, og ville ikke starte op. Jeg besluttede at evakuere hendes data ved at tage harddisken (sata) og koble den til min PC. Efter endt backup satte jeg hd'en tilbage og fik løst opstartsproblemet (batteriskift).

Nu er der imidlertid en del programmer, der ikke vil starte med forskellige fejlmeddelelser:

Blandt andet OpenOffice:

"OpenOffice 3.2 - Fatal Error
Programmet kunne ikke startes.
Brugergrænsefladens sprog kunne ikke bestemmes."

samt

"vælg JRE

OpenOffice konfigurationen er blevet ændret. Under Funktioner - Indstillinger - OpenOffice.org - Java, vælg det Java-afviklingsmiljø (Java Runtime Environment - JRE), som skal bruges af OpenOffice.org"

Jeg har forsøgt at gendanne computeren fra gendannelsespunkt før harddiskmanøvren.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. marts 2013 - 12:38 #1
Fjern java og openoffice og installer igen..

Kan os være harddisken er blevet dårlig? Kan tjekkes med hard disk sentinel pro portable aktivering behøves ikke da vi blot er ude efter hvad den siger.. Evt lav en autentisk rapport..
Avatar billede and1945 Nybegynder
13. marts 2013 - 18:35 #2
Kan også være at den anden computer har pillet ved din partitions tabeller.

Hvordan man checker det, er lidt halv nørdet. Jeg plejer at boote op på en linux live cd, eller installere 3 parts partitions programmer for at checke dette.

Hvis du vil prøve linux live cd: Download Linuxmint eller andet debian/ubuntu baseret. Den kommer med, eller man kan nemt hente "GParted". Den kan du dobbeltchecke om boot flag er sat på den rigtige partition.

Hvis du vil prøve 3 parts program: http://www.partition-tool.com/landing/home-download.htm
Via dette program kan du sørge for dine partitions tabeller er intakte.
Avatar billede fennemet Nybegynder
26. marts 2013 - 15:40 #3
and1945
Tror du er inde på det rigtige spor. Jeg er dog ikke så skarp i partitionstabeller - har du et bud på hvad der kan være ændret?
Avatar billede fennemet Nybegynder
10. maj 2013 - 08:28 #4
@and1945

Det var partitionstabellerne. Sender du et svar, så du kan få points?
Avatar billede fennemet Nybegynder
10. juni 2013 - 09:30 #5
Fandt selv løsningen