Avatar billede kris916g Nybegynder
09. marts 2013 - 10:46 Der er 6 kommentarer

error i kodning men kan ikke finde dem

hej har sidet og lavet på en webbrowser i visual studio men når min web browser er færdig med design og kodning kan jeg ikke builden den pga 8 errors som jeg ikke kan finde eller løse håber der er nogen herinde som gider at prøve at fikse det

Public Class Form1
    Dim int As Integer = 0
    Dim Favorites As String = "C:\app.favorites.dat"
    Dim SW As IO.StreamWriter

    Private Sub Form1_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim Browser As New WebBrowser
        TabControl1.TabPages.Add("New Page")
        Browser.Name = "Web Browser"
        Browser.Dock = DockStyle.Fill
        TabControl1.SelectedTab.Controls.Add(Browser)
        AddHandler Browser.ProgressChanged, AddressOf Loading
        AddHandler Browser.DocumentCompleted, AddressOf Done
        int = int + 1
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Navigate(My.Settings.Homepage)

        If IO.File.Exists(Favorites) = False Then
            IO.File.Create(Favorites)
        Else
        End If

    End Sub

    Private Function favorites() As String
        Throw New NotImplementedException
    End Function

    Private Sub Timer1_Tick(sender As Object, e As EventArgs) Handles Timer1.Tick
        ToolStripStatusLabel.Text = CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).StatusText
    End Sub

    Private Sub Button6_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button6.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Stop()
    End Sub

    Private Sub Button5_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button5.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Navigate(ComboBox1.Text)
        ComboBox1.Items.Add(ComboBox1.Text)
        HtmlHistory.ListBox1.Items.Add(ComboBox1.Text)
    End Sub

    Private Sub Button4_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button4.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Navigate(My.Settings.Homepage)
    End Sub

    Private Sub Button3_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button3.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Refresh()
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button2.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).GoForward()
    End Sub

    Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).GoBack()
    End Sub

    Private Sub Button7_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button7.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Navigate("http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&r­lz=1T4SUNA_enUS296US296&q=" & TextBox1.Text)
    End Sub

    Private Sub RemoveTapToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles RemoveTapToolStripMenuItem.Click
        If Not TabControl1.TabPages.Count = 1 Then
            TabControl1.TabPages.RemoveAt(TabControl1.SelectedIndex)
            TabControl1.SelectTab(TabControl1.TabPages.Count - 1)
            int = int - 1
        End If
    End Sub

    Private Sub AddTapToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles AddTapToolStripMenuItem.Click
        Dim Browser As New WebBrowser
        TabControl1.TabPages.Add("New Page")
        TabControl1.SelectTab(int)
        Browser.Name = "Web Browser"
        Browser.Dock = DockStyle.Fill
        TabControl1.SelectedTab.Controls.Add(Browser)
        AddHandler Browser.ProgressChanged, AddressOf Loading
        AddHandler Browser.DocumentCompleted, AddressOf Done
        int = int + 1
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Navigate(My.Settings.Homepage)
    End Sub

    Private Sub WebsitePropertiesToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles WebsitePropertiesToolStripMenuItem.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).ShowPropertiesDialog()

    End Sub

    Private Sub ExitToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles ExitToolStripMenuItem.Click
        End
    End Sub

    Private Sub Loading(ByVal sender As Object, ByVal e As Windows.Forms.WebBrowserProgressChangedEventArgs)
        ToolStripProgressBar1.Maximum = e.MaximumProgress
        ToolStripProgressBar1.Value = e.MaximumProgress
    End Sub

    Private Sub Done(ByVal sender As Object, ByVal e As Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs)
        TabControl1.SelectedTab.Text = CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).DocumentTitle
        ComboBox1.Text = CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Url.ToString
    End Sub

    Private Sub NewWindowToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles NewWindowToolStripMenuItem.Click
        Dim f As New Form1
        f.Show()
    End Sub

    Private Sub PrintToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles PrintToolStripMenuItem.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).ShowPrintDialog()
    End Sub

    Private Sub PrintPreviewToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles PrintPreviewToolStripMenuItem.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).ShowPrintPreviewDialog()
    End Sub

    Private Sub PageSetupToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles PageSetupToolStripMenuItem.Click
        CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).ShowPageSetupDialog()
    End Sub

    Private Sub ComboBox1_KeyDown1(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles ComboBox1.KeyDown
        If e.KeyCode = Keys.Enter Then
            CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Navigate(ComboBox1.Text)
        End If
    End Sub

    Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown
        If e.KeyCode = Keys.Enter Then
            CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.Item(0), WebBrowser).Navigate("http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&r­lz=1T4SUNA_enUS296US296&q=" & TextBox1.Text)
        End If
    End Sub
    Private Sub Done(sender As Object, e As WebBrowserDocumentCompletedEventArgs)
        Throw New NotImplementedException
    End Sub

    Private Sub Loading(sender As Object, e As WebBrowserProgressChangedEventArgs)
        Throw New NotImplementedException
    End Sub
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2013 - 15:02 #1
Det ligner nu mere VB.NET end C#!

:-)

Vil du afsloere hvilke fejl du faar?
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2013 - 16:15 #2
<ole>

Hmmm ... "hej har sidet og lavet på en webbrowser" ... jeg er ret sikker på, jeg ikke har lyst til at høre resten - men håber naturligvis, det lettede  *D

Hvis du er i gang med at lære VB.NET, kan det rigtig godt betale sig at trykke F5 engang imellem, så du builder/tester din kode med jævne mellemrum. Samtidig kan du teste variablers indhold med MsgBox, hvad der ofte kan være hensigtsmæssigt.

- og som Arne skriver, er det langt lettere at finde fejlen, når man kender fejlmeddelelsen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2013 - 12:23 #3
Lad være med at anbefale folk at debugge med message box, det er som at debugge javascript med alert bokse.

Desuden tror jeg problemet er at han netop ikke kan builde/teste med f5.

/J
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2013 - 12:42 #4
Nej, den ordre må du prøve at få andre til at adlyde. Og ja, det svarer i meget høj grad til at bruge alert som et af værktøjerne til at debugge JS med. Det fungerer som bekendt strålende  =)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2013 - 01:20 #5
Anvendeligheden af MessageBox.Show afhaenger nok lidt af programmet og niveauet.

Til og faa dette program til at virke, saa er det nok helt fint.

Men til et stoerre og mere serioest program, saa vil jeg klart anbefale et logging framework.

At skulle kaempe sig gennem MessageBox.Show'er svarende til f.eks. 10 MB log fil vil tage aarevis!
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2013 - 14:21 #6
#5: Klart - men er niveauet ikke så højt, gør man klogt i kun at skrive få linjer ad gangen og teste. Så er det et enkelt værktøj at bruge.

Er man en erfaren udvikler og støder ind i en fejl, har man ofte en rigtig god fornemmelse af, hvor fejlen ligger. I sådan et tilfælde er MessageBox/MsgBox/alert fin til f.eks. at teste en variabels indhold, etc.

Er oprindelsen til fejlen mere tåget, er vi helt enige om, at det er andre værktøjer, der skal på banen. At man burde afholde sig fra at anbefale MessageBox/MsgBox/alert til simpel fejlfinding, står jeg fuldstændig uforstående overfor.

Har en læge overhovedet ingen anelse om, hvad en patient fejler, er der masser af diagnostigseringsværktøjer, hun ikke kan bruge. Vil hun udelukkende bruge et mikroskop, vil det måske tage ugevis, fordi hun så skal mikroskopere hundredevis af vævsprøver fra alle dele af kroppen. Det er sikkert ikke rationelt - men det betyder ikke, at et mikroskop generelt er uegnet til at stille diagnoser med  =)