Avatar billede dinno Nybegynder
08. marts 2013 - 12:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Notice: Undefined index: valg in

Hej jeg får denne meddelse
" Notice: Undefined index: valg in index.php on line 61"

jeg er sikker på at det er min " $_GET['valg'];" og at den i min "SELECT" ikke kan finde "$underkategori" der er oversagen til det men ved ikke lige hvordan jeg skal løse problemet.
Det skal der til lige siges at det er et projekt som tidligere er kørt fra surftown uden problemer og problemerne opstod da jeg overførte projektet til min egen server...

Kodestykket ser ud som følgende:

mysql_select_db($database_bingo, $bingo);
$underkategori = $_GET['valg'];
$pro_valg = "SELECT * FROM bingo_pro WHERE underkategori = '$underkategori' AND (prostatus = '1' OR prostatus = '4') ORDER BY id DESC ";
$rspro_valg= mysql_query($pro_valg, $bingo) or die(mysql_error());
$row_pro_valg = mysql_fetch_assoc($rspro_valg);
$totalRows_pro_valg = mysql_num_rows($rspro_valg);
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2013 - 15:23 #1
1) du skal vel teste for om $_GET['valg'] et sat inden du bruger den.

2) du boer laese op paa risikoen for SQL injection
Avatar billede dinno Nybegynder
28. marts 2013 - 11:32 #2
hej arne
hvad mener du med at skulle læse op på risikoen for SQL injection?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2013 - 15:32 #3
at ovenstaaende kode er pivaaben for SQL injection
Avatar billede dinno Nybegynder
27. maj 2013 - 06:28 #4
Hej læg lige et svar arne
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2013 - 14:39 #5
svar