Avatar billede JJK1988 Nybegynder
08. marts 2013 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kontrollere hvilken side, brugeren kommer fra .. muligt?

hej :)

Jeg sidder med en ting jeg, hvor jeg nu er nået til at punkt at det skal kunne lykkes og fungere optimalt. :)

Forklaringen:

Som det er nu, så kan man hente en trial af version1 - dette gøres ved at udfylde et skema med kontakt oplysninger, når man så trykker "continue" så ryger man videre til den egentlig download side.

Nu lanceres der så et nyt produkt, men det gamle består og sælges stadig.

Tanken er så at jeg vil have det, sådan at man skal kunne downloade trial til den gammel og den nye version.

Så det der i bund og grund skal ske (beskrevet med mine ord) er at min evaluation page skal kunne se hvor fra man kommer(den side hvor der indskrives kontakt oplysninger.

version1_productpage.aspx

version2.productpage.aspx

-> product_evaluation.aspx
--> product_downloade.aspx

Sådan at det reelt ser sådan ud (hvis det giver mening) :)

Afhængig af hvilken productpage man kommer fra så skal links på evaluation og download site ændre sig så det stemmer overens med den productpage, man kommer fra.

Håber i kan hjælpe :D

PS: Der arbejdes pt med Javascript, html og asp.net
PPS: har kigget lidt selv på HttpRequest.UrlReferrer , men er det ikke korrekt at man kan risikere den ikke virker afhængig af brugerens opsætning af hans browser ?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2013 - 15:29 #1
du kan helt simpelt lave en session-variabel, fx
hvorfra="produkt01"
og så på download-siden teste på hvorfra
(så kan man heller ikke gå direkte til download via fx google, da hvorfra så ikke eksisterer - i givet fald bør man sendes til produkt-oversigt)
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
11. marts 2013 - 12:53 #2
@Claes
Den er du nok lige nød til at uddybe :)
** sorry for det the-late-respawns", har haft irl issues :)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2013 - 13:40 #3
en session-variabel er en variabel, der lever mens brugeren er på (den dør når vedkommende forlader sitet).
på din formside med valg kan du oprette en værdi
Session["hvorfra"]= "produkt01";

og så kan du på andre sider teste
if Session["hvorfra"]= "produkt01" then
...
else
...
end if

du kan også slette variablen med
Session.Remove("hvorfra");

http://support.microsoft.com/kb/300883
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
13. marts 2013 - 12:45 #4
jeg sidder lige og slåser med det, men skal nok vende tilbage :)
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
08. maj 2013 - 09:13 #5
@Claes57 - opret svar, så får du points :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2013 - 10:40 #6
bare luk selv...
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
08. maj 2013 - 13:30 #7
svar