Avatar billede HBechJ Nybegynder
07. marts 2013 - 14:45 Der er 10 kommentarer

Auto opdatering af DIV tag

Hej

Jeg har en lille udfordring.

Jeg har et DIV tag hvor jeg skal have opdateret indholdet hvert 5 sekund.

Nogle der har en løsning på dette?

Jeg har læst om det flere steder på nettet, men har svært ved at få eksemplerne til at fungere.

Jeg ved ikke om dette kan løses med JS.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
07. marts 2013 - 14:53 #1
Det kan løses med java script:

while(true)
{
window.setTimeOut(function() {
document.getElementById('divID').innerHTML = 'Opdateret indhold';
}, 5000);
}
Avatar billede HBechJ Nybegynder
07. marts 2013 - 15:19 #2
Mange tak for det hurtige svar.

Desværre virker det ikke, jeg har indsat det på følgende måde.

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"></meta>
<title>Status test</title>

<script type ="text/javascript">
while(true)
{
window.setTimeOut(function() {
document.getElementById('time').innerHTML = 'Opdateret indhold';
}, 5000);
}
</script>

</head>

<body>
<div id="time" style="clear:both; width: 604px; height: 100px;background-color:graytext;border:1px solid black;">
            Diverse indhold
</div>

</body>

Der sker ikke noget, hvis jeg trykker F5 ændre indholdet sig, men desværre ikke automatisk.
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2013 - 15:26 #3
<ole>

Det første, du skal gøre, er at bruge din browsers udviklerværktøjer, så du opdager, når du laver fejl.

Når du skriver, som du gør, er DIV'et jo endnu ikke renderet i browseren, når scriptet forsøges afviklet. Derfor udløses en fejl

/mvh
</bole>
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
07. marts 2013 - 15:27 #4
Prøv med denne:

<script type ="text/javascript">
window.setInterval(function() {
    document.getElementById('time').innerHTML = 'Opdateret indhold';
}, 5000);
</script>
Avatar billede HBechJ Nybegynder
07. marts 2013 - 15:34 #5
gadensgaard <- Det vil jeg lige prøve.

olebole <- er der udviklerværktøjer i explore, og hvordan bruges den?
Hvordan ved man om der er udløst en fejl?
Avatar billede HBechJ Nybegynder
07. marts 2013 - 15:39 #6
gadensgaard <- Desværre samme resultat.
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2013 - 16:01 #7
Ja, hvis du trykker F12, kommer det frem. Du kan læse om det her
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2013 - 16:03 #8
Men sålænge vi ikke ved, hvor indholdet skal komme fra, er det jo svært at angive en løsning på opdatering
Avatar billede HBechJ Nybegynder
08. marts 2013 - 08:12 #9
Ok.

Jeg har en PLC hvorpå denne webserver køre. som ændre værdien af nogle registre.

<div id="time" style="clear:both; width: 604px; height: 100px;background-color:graytext;border:1px solid black;">
  Value in PLC  :="Status":
</div>

"Status" får en værdi fra PLC'en. så det eneste browser ser er en tal værdi. hvis jeg trykker F12 står der i stedet for :="Status": et tal, f.eks. 10.

Det er denne værdi der ændre sig ca. en gang hver minut. derfor vil jeg auto opdatere den det tag hver 5 sek. så det altid er den rigtig værdi der bliver vist.

Info om PLC
http://da.wikipedia.org/wiki/Programmable_logic_controller
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2013 - 15:31 #10
"Mit navn er B. Rowser - og jeg kender hverken fru Status eller hr. P. L. C. Fortæl mig venligst, hvordan jeg kan finde mine informationer"  *o)