Avatar billede thecannmann Praktikant
05. marts 2013 - 13:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af links i Google søgeresultater

Hej,

Jeg skal have hjælp til at fjerne nogle links fra Google søgeresultater. Er dette muligt på nogen måde?

Det drejer sig om en tidligere ejer, som havde en butik. Denne butik er nu overtaget af en ny, men med samme navn, og jeg har fået til opgave at skulle fjerne de gamle links.

Det er links, som har negativ omtale for den tidligere butik - og herved potentiel negativ omtale for den nye butik. Det er ikke ulovligt eller noget, så kan ikke skrive til Google.

Er der nogen hjælp at hente? :)
Avatar billede m_claus Nybegynder
05. marts 2013 - 14:54 #1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2013 - 12:39 #2
...eller skift navn på butik og hjemmeside...
Avatar billede thecannmann Praktikant
07. marts 2013 - 12:10 #3
m_claus - Jeg er i tvivl om de vil fjerne det, når der ikke er noget juridisk forkert i det. Prøver at skrive til dem.

Erikjacobsen - Jeg forstår heller ikke fordi man ikke valgte at kalde den noget andet, men det kan ejeren af butikken kun vide :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 12:28 #4
Alternativ, få google til at smide de negative ned på side 99999 og de positive frem på side 1.
Et stort arbejde, nogen lever af at gøre det.
Avatar billede thecannmann Praktikant
09. marts 2013 - 14:05 #5
Er det noget du kan linke til, Niels? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 09:50 #6
Det drejer sig om at få mange site til at linke til de gode ting.
Du flytter ikke de dårlige, men de rykker ned fordi de gode bliver mere populære.

Reklamebureauer og tilsvarende vil kunne hjælpe dig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 09:53 #7
Flere af vores politikere i folketinget har indrømmet brug af metoden.

(De kan jo ikke bare skifte navn som en restaurant)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 10:02 #8
Da det vil virke og det lyder som noget du muligvis går ind i, så får du her et svar til pointgivning.

Her er 2 tilfældige link.
For yderlig uddybning af metoden, så kan du jo evt. prøve med et nyt specifikt spørgsmål.
http://www.nozebra.dk/linkbuilding
http://florence-marketing.dk/linkbuilding

Her er lidt mere om emnet:
http://www.henrik-bondtofte.dk/kategori/linkbuilding
Avatar billede Simon Jensen Novice
14. marts 2013 - 10:34 #9
Hej thecannmann,

Jeg er helt enig i at linkbuilding og reputation management, er et område du bør tage seriøst.

Negativ omtale er aldrig godt og kan koste kunder. Du kan læse mere om reputation management og hvad du kan gøre her: http://medier-co.dk/online-reputation-management/

Et muligt svar kunne være, at du via Google Webmaster Tool kan bede dem om at fjerne en url fra søgeresultaterne. Det kræver bare at du er admin/har kontrol over domænet.

Det gør du via linket: https://www.google.com/webmasters/ under "Optimering" og "Fjern webadresser".

Er der derimod tale om eksterne links, så er der ingen vej udenom reputation management.
Avatar billede Karsten Madsen Praktikant
28. marts 2017 - 08:49 #10
Det bedste våben er offensiv, så jeg ville styrke jeres egne links og sider så meget, at de skadelige links ikke får meget trafik. Det er i hvert fald sådan vi har gjort det flere gange tidligere (som supplement til reputation management).

Et godt sted at starte hvis I vil have inspiration til hvilke links der kan bygges: https://morningtrain.dk/dansk-linkbuilding-liste/