Avatar billede tinaw25 Nybegynder
02. marts 2013 - 10:28 Der er 1 løsning

Få kommentar til at vise i repeater

Hejsa

Jeg sidder med et problem jeg bare ikke kan løse og det er træls, håber der er nogle der kan hjælpe.

Min tabel for indlæg ser sådan her ud:

indlaeg_ID
fk_katogori_ID
overskrift
navn
tekst
dato_indlaeg
billede

Tabel for kommentar:
kommentar_ID
fk_indlaeg-ID
dato
navn
kommentar

Jeg skal have de kommentar ud der høre til det indlæg der vises. Den skal fange indlaeg_ID, men jeg har prøvet alle mulige mærkelige måder og kan bare ikke gennemskue, hvor jeg gør det forkert.

Her er hvordan det ser ud i repeater:

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>" SelectCommand="SELECT * FROM kommentar INNER JOIN indlaeg ON kommentar.fk_indlaeg_ID = indlaeg.indlaeg_ID WHERE indlaeg.indlaeg_ID = kommentar.fk_indlaeg_ID">

            </asp:SqlDataSource>
            <div class="vis_kommentar"><!--vis_kommentar start -->
                      <h2>Vis kommentar</h2>
            <asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1"  >
                <ItemTemplate>

                  <div class="blog_overskrift"><%#Eval("dato", "{0:dddd, MMMM d, yyyy}") %> Af:  <%#Eval("navn") %></div><!--kommentar_overskrift end -->

                  <div class="blog_tekst"><%#Eval("kommentar") %></div><!--kommentar_tekst end -->

                </ItemTemplate>
            </asp:Repeater>
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
04. marts 2013 - 13:15 #1
Fik det selv løst