Avatar billede way3000 Nybegynder
27. februar 2013 - 15:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Disable submit (uden validering)

Hej

Jeg har googlet en del efter en måde at få min <input type="submit"> knap til at blive "disabled" på men uden held.

Der er masser af guides der gør det når en bestemt ting er opfyldt eller valideret (f.eks. når en mail er udfyldt eller en hel form er fyldt)
Men det er slet ikke min plan at der skal være en "action" for hvornår den skal være grå.

Jeg kører med if sætninger, så det jeg har behov for er bare en måde man kan disable denne knap.

Jeg kan sagtens fjerne den, men vil have den til at stå der så man kan se at den mulighed findes i denne form på andre tider.

Jeg håbede der fandtes en mega simpel <input type="submit" active="no"> ting men så vidt jeg kan se er jeg uheldig her.
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2013 - 15:15 #1
<ole>

Du bør nok lige forholde dig til dine åbne tråde  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2013 - 15:20 #2
i form-linjen kan du fx køre noget som
<form method="POST" action="nogo.php" onSubmit="return false;">
så kommer den ingen steder.
Avatar billede way3000 Nybegynder
27. februar 2013 - 15:24 #3
Kan jo ikke gøre meget når folk ikke skriver et svar?
Eller hvad mener du?
Avatar billede way3000 Nybegynder
27. februar 2013 - 15:25 #4
Sidste indlæg var ment til OleBole

Claes57: Det gør jo desværre ikke knappen grå.
Har overvejet at erstatte den med en billedfil, men det er bare lidt plat synes jeg.
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2013 - 15:30 #5
#3: Hvis du efter 10 år med en profil stadig ikke kan finde ud af, hvordan man lukker en tråd, er det måske på tide at læse Ekspertens FAQ  *o)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2013 - 17:10 #6
jeg gik ud fra, at den bare ikke skulle virke... Men slå fra - se på forskellen i disse to:
<input type="submit" name="submit" value="nix" disabled>
<input type="submit" name="submit" value="ok">
Avatar billede way3000 Nybegynder
14. marts 2013 - 09:30 #7
Det virkede claes57, tusind tak ! :) smid et svar så får du den.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2013 - 10:17 #8
ok