Avatar billede Weedfald Nybegynder
26. februar 2013 - 18:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visual basic mangler LIDT hjælp

Goddag eksperter.. Jeg er ikke vildt meget inde i Vb og har forsøgt at lave et "lille program" som skal gøre dette:

Når man trykker på vinduet teksten skal skrives i og man trykker på "button1" så skal den skrive en tekst ligesom sendkeys.send("din tekst")

Men den bliver ved med at skrive teksten.. Mit spørgsmål er så.. Hvordan får jeg den til IKKE at gentage kommandoen? Den skal kun skrive teksten 1 gang :-)
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 02:01 #1
Inde i koden for button1 kan du sætte en IF kommando nogenlunde som nedenstående (lavet ud fra hukommelsen).

If Not textfield.contains("din tekst") Then
  textfield = "din text"
End If
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 02:43 #2
vi skal se kildekoden, ellers ?
Avatar billede Weedfald Nybegynder
28. februar 2013 - 17:01 #3
Ja altså.. Jeg har smidt en browser ind som køre: http://www.n.dk/frameset.asp
- Det er en chat (Avatar chat)
Disse avatars skriver tekstbobler, men der er også en chatlog hvori man kan se hvad man selv og andre skriver. Meningen var i starten jeg ville have haft "programmet" til at læse den tekst der bliver skrevet i chatloggen og så automatisk kunne svare på eventuelle kommandoer f.eks. hvis en eller anden skriver "!hej"
Så skriver min avatar "Hej med dig" - Eller noget i den stil.

Har googlet og set videoer i rigtig mange timer, men jeg finder bare ikke det svar jeg skal bruge? Jeg har en mistanke om at det skal kodes i C# hvis det skal blive en mulighed, men det gør ikke så meget det er det sprog jeg er skarpest i.. Jeg er stadig begynder i faget men vil gerne have lidt udfordringer og prøver derfor dette. Jeg har set det lavet før og håber i kan guide mig lidt til hvordan det eksempelvis kan laves :-)

Jeg havde forstillet mig noget med:

If 'der i chatloggen står' ("!hej")
Then sendkeys.send("Hej med dig","{ENTER}")
Else 'så skal den ikke gøre noget'

Håber i kan forstå mig korrekt denne gang :-)
Avatar billede Weedfald Nybegynder
01. marts 2013 - 15:10 #4
LUKKET!