Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til hjemmeside

Hej

Jeg har fået en ide til et lille fritidsprojekt. En side som kan vise jokes. Der er ikke så meget design, bare en tekstboks og en knap nede under som, så viser en ny tilfældig joke i tekstboksen.

Men mit spørgsmål er, kan man skrive alle jokesene i en mySQL database, og så hente dem derfra? Og hvordan for man dem så fra databasen og over i et HTML dokument. (Har en ide om at man skal bruge php til dette..)

Har en fundet en hostingside, som understøtter mySQL og php, (000webhosting.com).
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2013 - 20:40 #1
Gemme i MySQL  og hente+vise via PHP var en meget oplagt mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 20:44 #2
Tak for svaret, men er databaser for viderekomne eller er det rimelig simpelt?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2013 - 20:50 #3
En simpel database er ret nem at lave.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 20:55 #4
Tak for den hurtige hjælp, opret et svar, så skal du få dine point :)
Avatar billede martens Guru
21. februar 2013 - 22:33 #5
<?
$random_text = array("Vits 1",
                    "Vits 2",
                    "Vits 3",
                    "Vits 4",
                    "Vits 5");
srand(time());
$sizeof = count($random_text);
$random = (rand()%$sizeof);
print("$random_text[$random]");
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2013 - 01:51 #6
svar
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2013 - 14:49 #7
@martens, er det til visning af teksten? (Er lidt nybegynder i PHP)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2013 - 21:36 #8
Det er en loesning med alle vitser embedded i PHP koden.