Avatar billede jetobi Juniormester
21. februar 2013 - 17:10 Der er 3 kommentarer

PHP check ved login via database

Hej udviklere. Dette er lidt svært at forklarer men vil prøve!

Jeg er igang med at lege lidt med Facebook API login system. Jeg har downloadet den fil fra Github som Facebook developer selv henviser til. Jeg har ikke brugt andet en den kode hele vejen igennem, og har skam fået det til at virke. Problemet er bare når man er logget på, og så opdater siden, så nogen gange viser den log på knappen(og så refresher den lige selv siden, og viser informatonerne). Eftersom Facebook API også er utrolig langsom til tider, tænker jeg på:

Det jeg gerne vil have er at når personen trykker log på, gemmer jeg deres vigeste informationer som fornavn, efternavn, id, username, osv. Hvor jeg så kan bruge det istedet for at bruge facebook systemet, også fordi jeg gerne vil have et registrer system ved siden af på siden sammentidigt. Sådan som jeg har prøvet at lave det:

Kan man ikke gøre at man laver en side der hedder login.php, hvor man kan trykke på knappen, når man så har logget ind bliver man sendt tilbage til login.php, så har jeg lavet inde på login:

PHP kode

Altså at når du bliver smidt tilbage på login.php så bliver du sendt videre til usercheck.php for at se om Profilens informationer er sat i databasen, og derefter videre til index.php, hvis de allerede er sat i databasen bliver man bare smidt videre til index.php. Problemet er bare igen at hvis man rammer login.php selvom man er logget ind, så fejler den med facebook login knappen, hvor den kommer selvom man er logget ind, og refresher siden.

Håber folk har forstået det. Vil bare hører hvordan jeres løsning vil være på det her? Hvordan ville i nemmeste gøre det her.

Hvis i ikke har forstået det, så skriv i kommentarene så forklarer jeg det igen på en anden måde.

Mvh jesper
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. februar 2013 - 18:14 #1
Det lyder som om du anvender deres client-model dvs. javascript frem for ren php? Sidst jeg arbejdede med facebook trykkede brugeren på en knappe for at logge ind. Blev sendt til facebooks side for at godkende, hvorefter denne automatisk kom tilbage og jeg fik et access-token, der så efterfølgende kunne bruges til at lave alle de kald til deres API, der var nødvendigt. Dette token bør du jo så gemme enten i en session eller evt. database, du tjekker så bare om den stadigvæk er valid inden du præsenterer login-siden for dem.
Avatar billede jetobi Juniormester
21. februar 2013 - 19:23 #2
Hej moddi100. Ja jeg har brugt rent php til min facebook API, fordi kan ikke finde ud af javascript, men hvordan skal jeg lige gøre med den acces token der? :-) Mvh jesper
Avatar billede jetobi Juniormester
21. februar 2013 - 19:24 #3
Fordi det lyder som noget af det du har fat på ¨jeg gerne vil finde frem til :-)