Avatar billede kjarcarsten Nybegynder
20. februar 2013 - 08:25 Der er 5 kommentarer

Åbner automatisk formular ved opstart - men giver fejl i anden formular

Hej,

Jeg har lavet en start formular, som automatisk skal åbnes når access starter op. (indstilling -> aktuel database -> vis formular -> min start formular)

Access kan godt starte op og vise denne formular, men...

Når jeg via kommandoknap åbner min "hovedformular" (en hovedformular samt 2 underformular) ryger forbindelsen mellem hoved- og underformular!

Kommandoknap virker, hvis jeg undlader at vise en formular ved opstart.

Hvis jeg ændrer indstillinger for opstart til at vise "hovedformularen" så virker alt !!!

Dvs. så snart jeg vælger en specifik formular til opstart, går det galt.

Nogen som har stødt på dette problem - og ved hvad man kan gøre?
(hvis løsning er at skrive SQL kode i stedet - hvad er koden?)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 09:26 #1
Er din start formular den samme som en af underformularene?

Hvis den er så prøv at lave en kopi og brug den som start formular i stedet for!~)
Avatar billede kjarcarsten Nybegynder
20. februar 2013 - 10:14 #2
Hej spg

Nej, startformular står for sig selv dvs ikke underformular!
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 10:27 #3
Man kan godt åbne en underformular for sig selv, men hvis du åbner en hovedformular, som indeholder denne underformular på samme tid, så vil der komme en fejl.
Avatar billede kjarcarsten Nybegynder
20. februar 2013 - 10:57 #4
Underformular indeholder ikke min startformular!

Hovedformular (med underformular) virker fint - bortset fra, hvis jeg via instillinger sætter den til at vise min startformular (menu billede) - når Access (program) starter!!!

Hvis jeg ændrer indstillinger, så den skal starte med at åbne min hovedformular - så virker den!!!
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 11:20 #5
Hvis du sender din db zipped til spg.eksperten@gmail.com så skal jeg tage et hurtigt kig på det!~)