Avatar billede bmk1971 Juniormester
18. februar 2013 - 19:56 Der er 3 kommentarer

Refresh en Iframe efter at have postet ting til en PHP fil.

Hejsa.

Jeg har udviklet en side som består af en del Iframe.

1; Iframe 1-indeholder en tekstboxe og forms. Når der trykkes på knappen sendes alle data videre til en PHP fil og videre ind i en Mysql-database. Selve postningen foregår således eller via Jquery.
<script type="text/javascript">

    ;(function($){
        $('#submit').click(function(){
            $.post('pris.php', $(this).parent().serialize(), function(data){
                console.log(data);
                                  },'json');
                                return false;
        });
    })(jQuery);

Når min pris.php fil er blevet kørt skulle jeg meget gerne refreshe en anden Iframe, som viser alle mine data i databasen.
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2013 - 22:59 #1
<ole>

<?php
// Gør, hvad du skal med PHP/MySQL

header('Location: den_nye_side.php');
?>

/mvh
</bole>
Avatar billede bmk1971 Juniormester
19. februar 2013 - 11:42 #2
Ja men hovedsiden bliver ikke opdateret.

Administrator.html består af mange iframes bla følgende 2.
----------------------------------------
Iframe1.......
Inde i denne Iframe er der en html side (form med textboxe og knap og en tilhørende PHP (pris.php) fil.
Jeg forsøger mig med at kalde header('Location: data.php'); i slutningen af min pris.php fil.
----------------------------------------
Iframe2......
Kun en PHP fil. (data.php)
Den viser nogle af de data som er blevet lagt ind i MY-sql databasen af pris.php.
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2013 - 13:58 #3
Det havde jeg misforstået. Så kræver løsningen en anden fremgangsmåde  =)

I din ene IFRAME skriver du:

<script type="text/javascript">
parent.IFAMENAME.location.href = "data.php";
</script>

- i stedet for header'en.

Men hvorfor dog opbygge noget af 'mange IFRAMES'? Det lyder vældig 90'er-agtigt og ret antikvarisk  =)