Avatar billede aasevangsgaard Nybegynder
18. februar 2013 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gem fil

Har lavet skema, der når udfyldt  skal gemmes med det navn der står i celle A2, så det er tomt når det åbnes igen . Hvordan gør jeg det.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. februar 2013 - 11:10 #1
Er det en makro du ønsker - eller?
Avatar billede aasevangsgaard Nybegynder
18. februar 2013 - 11:59 #2
ja hvis det er måden at gøre det på, og hvordan man laver makroen.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. februar 2013 - 13:10 #3
Der er flere måder:
- Du kan indspille en makro
-- fanen udvikler / indspil makro
--- nu gør du blot det, som du ønsker udført. Den nødvendige kode gemmes i et module, når du stopper indspilningen.
- Adgang til koden: Alt+f11 / i vinduet til venstre ser du VBA-projektet
-- Åbn Modules og herefter f.eks. Module1

- Hvis du får tilsendt en kode, der f.eks. skal anvendes i et ARK - så højreklik på arkfanen / Vis programkode / indsæt koden (du skal så have kopieret den forinden)

PS: Anvend ikke SVAR - men KOMMENTAR. SVAR skal kun anvendes af forslagsstiller - når denne mener at forslaget er "svaret" på dit spørgsmål.
Avatar billede aasevangsgaard Nybegynder
18. februar 2013 - 14:22 #4
Har fået tilsendt en kode, men kan ikke få den til at virke selv om jeg har indsat programkode. Kan du evt kigge hvis jeg oploader.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. februar 2013 - 14:28 #5
Ja - det skal jeg...

Alternativt - så kan du sende den direkte - @-adresse under min profil
Avatar billede supertekst Ekspert
20. februar 2013 - 13:16 #6
VBA-koden blev justeret til følgende:

Sub GemFil()
    Application.DisplayAlerts = False

    If Range("A1") <> "" Then
        With ActiveSheet
            ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\xxx\Documents\OKKR\" & .Range("A1") & ".xls"
        End With

        ActiveWorkbook.Saved = True
        Application.Quit
    Else
        MsgBox "KundeNavn ej udfyldt i A1"
    End If
End Sub
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Rem Når du HØJRE-klikker på A3 = OKKR så udføres GemFil
Rem =============================================
    If Target.Address = "$A$3:$B$3" Then
    Cancel = True
        GemFil
    End If
End Sub