17. februar 2013 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Software kontrolleret Vertical og horisontal scrolling ..

HEJ,

Jeg har en tidsplan fra 00:00 -> 24:00 opdelt i tidsenheder på 15 minutter (det giver 24* 4 = 96 elementer). På en uge gang med 7.

En tabel med 97 * 7 horisontal/vertical elementer (96 + en tidsviser) vil være total ulæselig (TD-tagen vil være for smal) for en skærmbredde, så der må horisontal scrolling til for at løse dette.

Men jeg har i så fald brug metode (et JAVA-script), således at den aktuelle tid på dagen hele tiden er vist på skærmen (nogenlunde centreret). Det skal løses som en DOM løsning (altså kunne styres udefra).

SÅ: Findes der en måde at styre en horisontal/vertical scrolling via et JavaScript. (Jeg har søgt på nettet, men ikke fundet noget effektivt.. )

Kristian
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2013 - 17:34 #1
<ole>

Giv dine søjler (øverste TD i hver søjle) en id-attribut. Så kan du på sidens onload kalde med:

document.getElementById("foobar").scrollIntoView()

- hvor 'foobar' er TD'ens (søjlens) id

/mvh
</bole>
17. februar 2013 - 17:50 #2
hej OB,

Det var netop det som skulle til.

Efter en del fiflen med JS og DATE/TIME-"funktionen" fik jeg det til at funke.

Jeg lukker hvis du ikke vil have point . OK ?

KR
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2013 - 18:08 #3
Selvtak - og du lukker bare selv  =)

Du kunne også lave en lille 'frækkert':

<table>
<col id="c_foo">
<col id="c_bar">
<tbody>
<tr>
    <td id="foo">...</td>
    <td id="bar">...</td>
</tr>
</tbody>
</table>

- og:

document.getElementById("bar").scrollIntoView();
document.getElementById("c_bar").style.background = "#f0f0f0";

- så vil søjlen farves svagt grå. Det gør det måske lettere at finde den rigtige(?)
17. februar 2013 - 19:37 #4
BINGO !! = (1000.000 ----> 000, 0 Tak)

Lukker

KR