Avatar billede Theleanman Novice
15. februar 2013 - 23:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Range kommando virker ikke i Excel 2010, men i Excel 2003

Hej

Jeg har problemer med at få denne makro til at virke i Excel 2010...

Sub Makingdrawing()
Dim n As Integer
Range("hi1").Select
Delete
For n = 0 To 35
Range("he9").Select
Selection.Offset(2 * n, 0).Select
Makinglines
Next n
Range("e4").Select
End Sub

Den virker i Excel 2003 uden problemer, men hvis jeg kører det samme excel-ark i 2010versionen, så får jeg denne fejl: "Method 'select' og object 'Range' failed

Hvad kan der være galt, er der sket ændringer i makroer fra 2003 til 2010?
Avatar billede kabbak Professor
16. februar 2013 - 18:44 #1
er Makinglines en anden makro ?

jeg rettede lidt i koden

Sub Makingdrawing()
Dim n As Integer
Range("hi1").Delete
For n = 0 To 35
Range("he9").Offset(2 * n, 0).Select
Makinglines
Next n
Range("e4").Select
End Sub
Avatar billede Theleanman Novice
16. februar 2013 - 21:40 #2
Ja, makinglines er en anden makro...

Den rettelse som du lavede i koden virker ikke, eller retter ikke den fejl som jeg fik. Jeg får stadig den samme fejl...

Hvis jeg debugger i Excel, efter den er stoppet pga. fejlen, bliver denne linie: Range("hi1").Delete    oplyst...så det må være der fejlen ligger.
Kan bare ikke lige se hvad det er som er galt...
Hvad forstår man ved Range("hi1") i makroen...?

Denne makro er en del af et større excelark, som selv skal kunne tegne linier ud fra talværdier som bliver tastet ind...

Håber nogen har en løsning...
Avatar billede Theleanman Novice
17. februar 2013 - 15:17 #3
Lukker denne tråd, da spørgsmålet kører videre i anden tråd