Avatar billede freja98jan Nybegynder
15. februar 2013 - 14:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Varchar(max) i SQL mod C5 str254

I SQL findes et tabelfelt med varchar(max). I c5 står feltet til str254. Og det virker åbentbart I drift.

Efter opgradering til 2012, så fejler kartoteket i c5.
Hvordan får jeg parret feltet i tabellen med c5 ?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2013 - 17:31 #1
Hvilken fejl får du?
Avatar billede freja98jan Nybegynder
18. februar 2013 - 08:13 #2
Ikke alle ændringer til kartoteket X_email
er foretaget i SQL databasen p.g.a. fejl.

F¢lgende fejl-situation er opstået:
    Kan ikke re-generere kartotek.

Rapporteret fejl:
    [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Caution: Changing any part of an object name could break scripts and stored procedures

¥nsker du at foretage yderligere tilretninger?

                              Ja                                                                Nej
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Avatar billede freja98jan Nybegynder
18. februar 2013 - 08:16 #3
Check/Synkroniser giver følgende

Synkroniserer Microsoft Dynamics C5- og SQL data dictionaries for "X_email (1/1)"
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Felt er af anden type i SQL: INDHOLD *

Forskellene i.f.t. SQL kartotek X_email for omfattende for synkronisering

Rapporterede forskelle for k¢rslens 1 kartoteker:
─────────────────────────────────────────────────
Fatale fejl (for store forskelle)                  : 1 (markeret med *)
Fejl og mangler, der kan repareres automatisk      : 0
Fejl og mangler, der ikke kan repareres automatisk : 0 (markeret med **)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2013 - 09:15 #4
Jeg vil tro tabellen virker i C5 selvom synkroniseringen melder fejl.

Ellers skal feltet på SQL-serveren ændres til varchar(254).
Avatar billede freja98jan Nybegynder
18. februar 2013 - 09:31 #5
Tabellen virker ikke i C5, da fejlen fremkommer.
Feltet på SQL indeholder data på op 55.000 tegn og kan ikke ændres til varchar(254).

kodemæssigt er der store strenge i c5, der concatineres og og gemmes i dette felt.
Det virker fint i drift på 40sp1.

Men i den nye 2012 kan jeg ikke få til at virke.

Håbede at nogen havde stødt på samme problem før og fundet en løsning.
Avatar billede freja98jan Nybegynder
05. marts 2013 - 13:41 #6
Lukket