Avatar billede Champ_007 Nybegynder
14. februar 2013 - 14:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Semikolon separeret csv fil virker ikke, når den er gemt via vba kode

Jeg har via en vba kode lavet flere csv filer, som bliver gemt som semikolon separerede filer;

Uddrag af koden:

FileFormat:=xlCSV, Local:=True

Jeg bruger Local til at separere med semikolonner i stedet for kolonner.

Problemet er at det program jeg skal indlæse filen i melder om fejl. Hvis jeg gemmer som og vælger semikolon separeret fil, kan jeg sagtens indlæse filen i det programmet.

Mangler jeg noget i min kode, for at den 100 % omdanner filen til en semikolon separeret fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2013 - 14:44 #1
Har du checket hvordan filen ser ud naar det virker og naar det ikke virker?
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2013 - 15:51 #2
<ole>

- og hvad siger den fejl, der kastes?

/mvh
</bole>
Avatar billede Champ_007 Nybegynder
15. februar 2013 - 08:20 #3
@ arne_v

Hvad tænker du på her? Egenskaberne?

@ole

Programmet jeg indlæser csv filerne i, tror at der er flere rækker i filerne dannet af vba koden end tilfældet er.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2013 - 12:11 #4
Nej - hvordan linierne faktisk ser ud.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2013 - 16:08 #5
Jeg er mere interesseret i den præcise ordlyd af fejlen - ikke et referat  =)

Men som arne_v skriver, vil fejlen meget sandsynligt afsløre sig, så snart vi ser et par linjer
Avatar billede Champ_007 Nybegynder
18. februar 2013 - 09:01 #6
Ja, jeg har tjekket det.

De ser fuldstændig identiske ud...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2013 - 09:27 #7
Hvis den ene virker og den anden ikke virker, saa maa der jo vaere en forskel.
Avatar billede Champ_007 Nybegynder
18. februar 2013 - 13:03 #8
Det kan du have ret i, men den er ikke umiddelbart synlig...

Den sidste del af min kode er således:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Gemmemappe & FName(0) & "\" & FName(0)  & "_" & Name, FileFormat:=xlCSV, Local:=True
        ActiveWorkbook.Close (False)
        End If

Jeg har prøvet at ændre ActiveWorkbook.Close fra False til True --> dette medfører at filen bliver gemt som kommasepareret?
Avatar billede Champ_007 Nybegynder
21. februar 2013 - 11:03 #9
Fik det selv løst.
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2013 - 15:47 #10
Hvad var løsningen?