Avatar billede techboy992 Praktikant
14. februar 2013 - 10:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsaette flere raekker i mysql fra form

Jeg har spoergsmaal hvordan kan man saette flere forskellige raekker ind i en table paa engang??

Jeg har en form der henter dagens betalinger fra databasen og 2 felter et der skal checkes hvis der er betalt og beloeb.
Der hentes alle raekker for betaling den paagaeldende dag hvor man saa kan checke boxen og skrive beloeb ind i en anden boks.

Hvorefter man trykker submit og der skulle den saa kunne indsaette alle dagens betalinger.

Formen kan ses her http://www.loadportal.net/loans/payments.php
den kalder saa ipayment.php for at indsaette i databasen.

Som det er nu saetter den kun en raekke ind.
ID er et "hidden" felt hentet fra databasen samme navn.

Script  Form:
<?php
require_once 'class2.php';
require_once (HEADERF);
require 'database.php';
echo "
<form method='POST' action='ipayment.php'>
        <table border='0' width='779'>
        <tr>
            <td bgcolor='#3399FF' colspan='5'>
            <h3 align='center'><font color='#FFFFFF'>Todays Collection</font></h3>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td align='center' width='121'>Name</td>
            <td align='center' width='228'>Adress</td>
            <td align='center' width='76'>Amount</td>
            <td align='center' width='195'>
            <table border='0' width='192'>
                <tr>
                    <td align='center' width='95'>Collected</td>
                    <td align='center' width='95'>Amount</td>
                </tr>
            </table>
            </td>
        </tr>
        ";

$result= mysql_query("SELECT * FROM e107_user_extended where user_myagent='".$userid."'");
while ($row=mysql_fetch_array($result))
    echo "
            <input type='hidden' name='uid' value='$row[user_extended_id]'>
            <input type='hidden' name='name23' value='$row[user_name1]'>
        <tr>
            <td align='center' width='121'>$row[user_name1]</td>
            <td align='center' width='228'>$row[user_adress]</td>
            <td align='center' width='76'>$row[user_dayliamount]</td>
            <td align='center' width='195'>
            <table border='0' width='195' style='border-collapse: collapse'>
                <tr>
                    <td width='97' align='center'>
                    <input type='checkbox' name='paid' value='PAID'></td>
                    <td width='98' align='center'>
                    <input type='text' name='amountc' size='8'>

                    </td>
                </tr>
            </table>
            </td>
        </tr>
        ";
        echo "
    </table>

    <p align='center'><input type='submit' value='Submit' name='B1'><input type='reset' value='Reset' name='B2'></p>
</form>
";

script indsaet:
<?php
require 'databasexxx.php';
$secret ='xxxx';

$today = date('Y-m-d');

$sql="INSERT INTO payments (user_id, name1, agent, amount, paid, date)
VALUES
('$_POST[uid]','$_POST[name23]','".$userid."','$_POST[amountc]','$_POST[paid]', '".$today."')";

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "1 record added";
if ($_POST["paid"]=='PAID'){
mysql_query("UPDATE e107_user_extended SET user_totalpay =user_totalpay -$_POST[amountc] where user_extended_id='$_POST[uid]'");
}
?>
Avatar billede techboy992 Praktikant
14. februar 2013 - 10:10 #1
$userid , et id paa den logget ind bruger = agenten
Avatar billede techboy992 Praktikant
20. april 2013 - 04:58 #2
Fik dettte loest anden vej saa lukker spoergsmaal