Avatar billede websitenewbie Nybegynder
13. februar 2013 - 12:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

javascript gem til session haste sag

jeg skal have javascript til at gemme brugers skærm opløsning til en session men jeg kan ikke lige dreje hvordan det virker så hvis der var en javascript haj der kunne hjælpe ville det være awesome
resten af siden er lavet i asp med en access database
siden skal være færdig i dag så jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2013 - 12:42 #1
Det nemme svar: Det kan du ikke.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2013 - 12:43 #2
Du skal have hjælp af et server site script.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
13. februar 2013 - 12:50 #3
damn er der nogen anden måde at gemme en javascript value på enden en hidden form eller noget andet i den stil
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
13. februar 2013 - 12:55 #4
og det må ikke bruge cookies
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2013 - 13:12 #5
I stedet for type="text", kan du bare skrive type="hidden":

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
        "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>Screen Resolution</title>
    <script type="text/javascript">
    function SetWidth_Height()

        {
        document.getElementById('width').value = screen.width;
        document.getElementById('height').value = screen.height;
        }
        </script>
</head>
<body onload="SetWidth_Height();">
    <h1>Screen resolution</h1>
    <form name="screen" action="#" method="POST">
        <input type="text" name="test1" id="width">
        <input type="text" name="test1" id="height">
    </form>

</body>
</html>
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2013 - 13:14 #6
Kan se jeg har copy/pastet det samme navn på textboxene. Betyder ikke noget i dette tilfælde, men ikke så smart.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
13. februar 2013 - 13:20 #7
så burde jeg bare kunne request.form test1 og test2 får at få størrelsen
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2013 - 13:27 #8
benyt AJAX - så kan du godt gemme javascript-værdier i en .net/php session.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
13. februar 2013 - 13:29 #9
jeg har ikke mulighed for at sætte mig in AJAX lige det næste stykke tid
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
13. februar 2013 - 13:42 #10
jeg kan ikke request.form dem :S
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2013 - 15:09 #11
<ole>

Hvad skal du bruge skærmopløsningen til? Den kan vel kun have akademisk interesse, da det jo er brugeren, der bestemmer browserens størrelse  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
22. februar 2013 - 08:07 #12
undskyld jeg ikke har givet lyd fra mig i så lang tid men jeg har haft travlt med alt muligt men jeg droppede det med størrelsen men tak for hjælpen og smid et svar
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
11. marts 2013 - 09:47 #13
hvis ikke der bliver smidt et svar inden fredag lukker jeg selv spørgsmålet
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2013 - 10:34 #14
Sorry, hvade ikke set, du havde skrevet. Ellers tak, jeg samler ikke point, og michael_stim plejer heller ikke at samle.

Bare læg et svar selv og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
12. marts 2013 - 09:03 #15
ok lukker og tak for hjælpen