Avatar billede Nordsten Nybegynder
12. februar 2013 - 22:33 Der er 8 kommentarer

PC taber HP

Et tilbagevende problem er at min computer " taber " printeren jævnligt og det er ca. en til to gange om ugen. Min computer er en Acer M1930 og printeren er en HP Photosmart B109n. Jeg kan ikke finde ud af hvornår eller hvorfor den forsvinder, men hver gang skal alt HP afinstalleres før programmet kan installeres påny. Det er møgirriterende og tager megen tid. Jeg mener at have hørt eller læst at der skal installeres et tilføjelsesprogram for at afhjælpe fejlen - hvor finder jeg dette program og er fejlen så -pist borte- Har haft problemet oppe i et andet forum, men prøver nu her. På forhånd tak.
13. februar 2013 - 08:46 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken slags forbindelse ? (Trådløs, USB, ...?)
Avatar billede Nordsten Nybegynder
13. februar 2013 - 09:02 #2
Ja, det kan jeg godt se nu, undskyld. Det er Windows 7 og printeren er tilkoblet med USB.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 15:58 #3
Prøv at gå i enhedshåndteringen og find dine usb controllere.
Højreklik og vælg egenskaber og gå i strømstyring. Tjek af her at Windows ikke må slukke for strømmen til enhederne.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 16:01 #4
En anden ting du også kan gøre er at hente Usbdeview, og få listet de enheder der er tilsluttet din pc.
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Afmonter din printer på computeren og fjern alle forekomster af din printer fra usb deview.
Genstart pc og når den er oppe, så monterer du stikket igen.
Forhåbentligt vil Windws finde din printer og installere den igen, og forhåbentligt har du ikke problemet mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 16:02 #5
PS Du skal ikke selv lægge svar. Det er normalt forbeholdt hjælperen så du kan uddele point til denne/disse hvis der er flere.
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. februar 2013 - 16:57 #6
Det er åbenbart et større problem for HP i øjeblikket
Prøv om dette kan bruges

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&lc=en&docname=c02073861&jumpid=ex_r4155/hho/ipg/ccdoc/trailhead_doc&lang=en
Avatar billede Nordsten Nybegynder
09. marts 2013 - 09:01 #7
Vil gerne sige tak til alle der er kommet med løsningsforslag. Men jeg må tilstå, det er lige før jeg giver op - alle de foreslåede metoder er afprøvet og alligevel mister jeg printeren ( HP ). F. eks. var jeg ved at installere et program til at hjælpe med at overspille videofiler til DVD. Programmet duede ikke,og derfor slettede jeg det igen, men efterfølgende var HP borte. En ny printer er nok næste trin, men hvilket mærke ? ja det ved jeg ikke. Så er det jeg vil spørge panelet - er det kun HP der har omtalte problemer. Har også haft min søn indover (han har eget internetfirma, så han ved da en hel del)Jeg vil da lige nævne at min forrige PC kørte med XP, og der var slet ingen problemer, printeren blev installeret en gang for alle og den blev der. Er det Windows 7 der skaber problemerne? så vil jeg da gerne bytte tilbage til XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 09:19 #8
Der er ingen mening i at gå tilbage til XP. Systemet har kun et år tilbage at leve i før at Windows stopper med at komme med opdateringer til det, så det synes jeg ikke er en god ide.
Så jeg vil hellere anbefale du finder en anden printer. Men på dette punkt kan jeg desværre ikke råde dig.
Jeg har selv en usb printer på mit hjemlige netværk, og her har jeg også problemer med at få den konfigureret. Jeg har dog ikke forsøgt at installere en xp driver på Win 7 maskinen for at se om det fungerer, og det kommer jeg nok hellere ikke til.