Avatar billede dennisbjorn Juniormester
12. februar 2013 - 13:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Case when null

Jeg har to tabeller hvor på skal lave en query der medtager alle linier fra tabel1 samt de linier i tabel2 hvor ID'er  findes i begge tabeller

Så jeg lave en left outer join:

select tabel1.ID, tabel2.Qty
from tabel.1
left outer join table2 on table2.ID=table1.ID

Så lang så godt. Feltet Qty findes kun I tabel2, så nogle linier har Null i Qty når forespørgslen kørers - der vil jeg gerne have et 0, så jeg tilføjer en case:

select tabel1.ID, tabel2.Qty,
(case tabel2.Qty when Null then 0 else tabel2.Qty end) AS Qty2
from tabel.1
left outer join table2 on table2.ID=table1.ID

Men der kommer ingen 0 og Null værdierne forbliver Null - hvad gør jeg forkert..?
Avatar billede Syska Mester
12. februar 2013 - 14:29 #1
Brug: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms184325.aspx

Hvis du ikke virker, så må du lige sige til. Så skal vi have lidt mere output fra din query.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
12. februar 2013 - 14:35 #2
Perfekt...det virker :-)

Husk svar
Avatar billede Syska Mester
16. februar 2013 - 03:25 #3
svar