Avatar billede hypermac Nybegynder
10. februar 2013 - 23:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA kode som viser de skjulte rækker...

Kan nogen hjælpe med en VBA kode som viser de skjulte rækker indenfor rækkerne 93:164, men kun hvis værdi i celle D89 er større end 0.
Avatar billede somalpe Nybegynder
15. februar 2013 - 12:43 #1
Hvis det kun drejser sig om at vise de skjulte rækker så kan du indsætte denne kode:

Private Sub Worksheet_Calculate()
    Application.ScreenUpdating = False
    If Range("D89").Value > 0 Then
      For række = 93 To 164
          If Rows(række).Hidden = True Then
            Rows(række).Hidden = False
          End If
      Next række
    End If
End Sub

Problemet er blot at når du laver en ny beregning hvor værdien i celle D89 igen bliver mindre eller lig med 0, så vil cellerne stadig være synlige.

Er det meningen at de celler automatisk skal blive skjulte igen hvis værdien i D89 bliver mindre eller lig med 0?? og i så fald: Er det kun de samme rækker der skal skjules? eller er det alle rækkerne i fra 93 til 164?
Avatar billede somalpe Nybegynder
15. februar 2013 - 12:59 #2
Denne version skjuler eller viser alle rækkerne alt efter værdien i D89

Private Sub Worksheet_Calculate()
    Application.ScreenUpdating = False
    If Range("D89").Value > 0 Then
      For række = 93 To 164
        Rows(række).Hidden = False
      Next række
    Else
      For række = 93 To 164
        Rows(række).Hidden = True
      Next række
    End If
End Sub
Avatar billede hypermac Nybegynder
28. februar 2014 - 13:03 #3
Lukker