Avatar billede Patrickfks Nybegynder
09. februar 2013 - 21:40 Der er 2 kommentarer

Batch programmering

Hej allesammen.

Jeg er nybegynder i dette og har ikke modtaget meget undervisning, men har fået til opgave og lave 2 små programmer der interagere med hinanden. Det ene program skal give tilladelse til at et "test"-program kan køre 1 gang og så slette tilladelsen igen bagefter.

Er der en der har en ide til hvordan sådan et lille program kan strikkes sammen? Jeg har kigget mig blind på kommandoer.
Avatar billede lclemens Nybegynder
10. februar 2013 - 02:35 #1
En for-sjov-bat-som-ikke-rigtig-er-sikker...

Én måde kunne være at tilføje en værdi til registreringsdatabasen, når tilladelse skal gives. Udfør-bat-filen tjekker så ved kørsel, om denne tilladelse er givet.

grant.bat:
reg add HKCU\Software\MeGrantingAccess /v access /t REG_DWORD /d 1

run.bat:
@echo off

reg query HKCU\Software\MeGrantingAccess /v access >nul 2>&1

if %errorlevel% equ 0 (
    reg delete HKCU\Software\MeGrantingAccess /f
    start notepad
    goto :eof
)

echo adgang nægtet

pause

run tjekker om nøglen er sat. Er den sat, så slet den igen og kør program.
Avatar billede Patrickfks Nybegynder
10. februar 2013 - 05:25 #2
Det var absolut en mulighed. Tror lige jeg vil prøve og kigge lidt nærmere på den. Giver den også kun programmet tilladelse til at køre 1 gang?