Avatar billede Champ_007 Nybegynder
08. februar 2013 - 14:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gemme de enkelte regneark i en projektmappe

Jeg har lavet en kode, hvor jeg looper igennem 6 forskellige regneark i min projektmappe og gemmer dem hver især som selvstændige CSV filer.

Jeg vil imidlertid gerne nøjes med at kopiere og gemme 5 af arkene kun.

Jeg benytter på nuværende tidspunkt et For Each worksheet loop.

Nogen bud?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2013 - 14:40 #1
Const undtagelsen = "NavnPåArkDerIkkeSkalMed"
..
For Each ark In ActiveWorkbook.Sheets
        arknavn = ark.Name
        If arknavn <> undtagelsen Then
            Sheets(arknavn).Copy

            ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
            gemmesImappe & "_" & arknavn & ".csv", FileFormat:= _
            xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

            ActiveWorkbook.Close
        End If
    Next ark
Avatar billede Champ_007 Nybegynder
11. februar 2013 - 13:02 #2
Det virker. Jeg har bare det problem, at den gemmer filerne som komma separerede CSV filer - jeg vil gerne gemme dem som semikolon separerede.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. februar 2013 - 13:22 #3
Ok - så ændre du til: ... FileFormat:=xlCSV, ....
Avatar billede Champ_007 Nybegynder
11. februar 2013 - 14:16 #4
Jeg har allerede følgende:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Gemmemappe & FName(0) & "\" & FName(0) & "_" & Name, FileFormat:=xlCSV

Men den gemmer det som en kommasepareret fil og semikolon..
Avatar billede supertekst Ekspert
11. februar 2013 - 14:32 #5
Hvor er problemet?
Avatar billede Champ_007 Nybegynder
11. februar 2013 - 15:35 #6
Problemet er at hvis jeg manuelt gemmer arket i excel som semikolonsepareret csv fil er kolonnerne i arket adskilt. (sådan jeg gerne vil have det, da jeg skal indlæse filerne i et andet program).

Hvis jeg gemmer den som kommasepareret csv fil samles kolonnerne i kolonne 1 adskilt af kommaer.