Avatar billede whisper Nybegynder
06. februar 2013 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Advanceret(?) filtrering (i pivot-tabel)

Hej alle

Mit problem er som følger:

Jeg har et datasæt (ca. 15.000 rækker), der spænder over data fra 6 måneder. I datasættet har jeg en mængde kolonner, hvoraf den ene hedder 'UniktID'. Jeg ønsker at lave en liste over hvor mange gange hvert unikt ID forekommer i datasættet.

Der er dog den hale på sagen, at jeg vil bruge seneste uge som udgangspunkt for "filtrering". (Jeg har en dato-kolonne til formålet.)

Altså: Jeg vil finde ud af, hvor mange gange hvert unikt ID, som er forekommet i den seneste uge, optræder i det fulde datasæt (dvs. i de seneste 6 måneder).

Jeg forestiller mig at anvende en pivot-tabel, men kan ikke greje, hvordan jeg skal lave filtreringen korrekt.

Håber at det er forståeligt :)
Avatar billede whisper Nybegynder
06. februar 2013 - 11:08 #1
Jeg vil desuden lige tilføje, at jeg egentlig kun er interesseret i at se de unikke ID'er som forekommer mere end 1 gang i de 6 måneder.
Avatar billede whisper Nybegynder
12. februar 2013 - 16:38 #2
Denne tråd kræver måske lidt flere point - så jeg lukker denne og åbner en ny.