Avatar billede Nordsten Nybegynder
05. februar 2013 - 22:27 Der er 11 kommentarer

SD til DVD på computer.

Hvorfor skal det være så besværligt at få videooptagelser fra et SD kort og over på en DVD. Jeg har prøvet 4 forskellige tilføjelsesprogrammer og lige lidt hjælper det. Enten skriver den at der er for lidt plads på DVD-en, selv om jeg nøjes med et enkelt musiknummer på ca. 3 min. eller så er skiven ikke skrivbar, til trods for at jeg sætter en ny skive i hver gang jeg prøver. Hvorfor er der ikke et Windows program der kan udføre denne handling ? Det er Windows 7 jeg bruger. En ven fortalte mig at han går ind i en fotoforretning og får det lavet - så de må jo have noget der du´r - er det ikke noget man selv kan anskaffe sig ? Jeg har en harddiskoptager hvor SD kortet kan sættes i, men den vil ikke kendes ved den filtype der er på kortet. Gode råd efterlyses -------
Avatar billede thov Forsker
05. februar 2013 - 23:30 #1
06. februar 2013 - 08:59 #2
... kan også anbefale #1 ...

Evt. copy indholdet fra SD'en til PC først .. og derfra til DVD med program ???
Avatar billede Nordsten Nybegynder
07. februar 2013 - 09:50 #3
Nu har jeg lige prøvet det program du henviser til - det lykkedes at overspille videofilerne med det gratis prøveprogram, men jeg synes ikke kvaliteten er ok og så en meny´en lidt rodet, jeg kan f. eks. ikke navigere fra nr. 1 til nr. 8 - men det er måske min DVD afspiller der ikke er helt up to date. Næste gang jeg kommer forbi en fotoforretning vil jeg lige høre hvordan de gør og hvad det koster, det er måske den mest enkle måde at gøre det på, evt. købe et par ekstra SD kort, og så ved lejlighed, gå ind og få dem overspillet, det kan måske gøres mens man venter - det omtalte program jeg brugte er jo heller ikke gratis. Men det undrer mig stadig at det skal være så besværligt at overspille, når man ser hvad en computer ellers kan ? Men måske finder jeg de vise sten på et tidspunkt ? ? ?
Avatar billede Nordsten Nybegynder
07. februar 2013 - 10:04 #4
Ja, det er let nok at få indholdet fra kortet ind på computeren, enten direkte fra kamereet eller ved at sætte kortet direkte ind i computeren, men derfra og til en DVD ? ? ? ? Men problemet ligger nok hos mig selv - -
Avatar billede thov Forsker
07. februar 2013 - 14:53 #5
Gratis programmer til videoredigering er sjældent, for ikke sige sige aldrig, særlig brugbare for amatører.

Med den erkendelse, har jeg selv investeret i Pinnacle Studio, for her kan man det hele på en gang, og ende med et slutprodukt i lige præcis det format man ønsker - smartphone, tablet, DVD... you name it.
Avatar billede Nordsten Nybegynder
07. februar 2013 - 16:53 #6
Har lige haft ringet til en fotoforretning - jo, de kan  sagtens overspille fra SD kort til DVD - de skal bare have en lille erkendtlighed på 300 kr. pr kort - tyveri ved højlys dag,efter min mening.
Avatar billede thov Forsker
07. februar 2013 - 19:52 #7
300kr. pr. kort.. Dyrt måske, men apparaturet er ikke billigt, og der skal betales arbejdsløn, husleje o.s.v., så det er næppe en guldgrube.

Et redigeringsprogram, lidt puslen ved computeren, og den udgift er nemt tjent ind :-)
Avatar billede Nordsten Nybegynder
07. februar 2013 - 20:29 #8
Til thov. Det med Pinnacle Studio lyder interessant, vil undersøge det nærmere - tak for tippet.
Avatar billede Nordsten Nybegynder
07. februar 2013 - 21:41 #9
Sidder lige og tænker på om det vil være nemmere at overspille fra SD kort, igennem computeren og til DVD, igennem en extern DVD brænder, eller om der også skal tilføjelsesprogrammer med ind over.
Avatar billede thov Forsker
08. februar 2013 - 17:14 #10
Uanset hvordan du vender og drejer det, skal der et program imellem, desværre :-(

Det skulle da lige være, hvis dit TV kan afspille fra USB sticks, og kan læse videoformatet.
Avatar billede Nordsten Nybegynder
08. februar 2013 - 18:42 #11
Tak for hjælpen, jeg arbejder videre med sagen  - - -