Avatar billede mjansen Seniormester
05. februar 2013 - 15:46 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

PHP mail undgå gmail spam

Hej

Har et nyhedsbrev som lander som spam ved google.

Hvis jeg sender fra min php kode ved one.com lander det som spam ved google.

Hvis jeg sender fra min egen server via one.com's smtp server kommer det fint igennem.

Så tror mit problem ligger hvor jeg sender mail på hjemmesiden.

Håber derfor der er en der kan vise mig koden til noget der virker.

Tænker at det måske er min header som ikke er sat rigtigt op...
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
05. februar 2013 - 17:46 #1
Har du prøvet PHPMailer? Har før haft succes med at skifte til PHPMailer hvis der var problemer med emails.

https://code.google.com/a/apache-extras.org/p/phpmailer/
Avatar billede olebole Juniormester
05. februar 2013 - 18:56 #2
<ole>

"Tænker at det måske er min header som ikke er sat rigtigt op..."

Det er overvejende sandsynligt, men at fortælle, hvad du skal lave om, kræver, vi kan se din kode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mjansen Seniormester
05. februar 2013 - 22:09 #3
#1 Har brugt PHPMailer før, men heller ikke det virker i denne sag.

#2 Ville hellere hvis der var en som havde noget som han/hum viste virkede i stedet for at få postet en masse som ikke kommer til at virke alligevel.

Ole har du så du et system som sender ca. 1000 emails ud pr. uge ca 150 til gmail. som virker hører jeg gerne herom.
Avatar billede olebole Juniormester
05. februar 2013 - 22:17 #4
Når du forstår begrebet 'Hjælp til selvhjælp', hjælper jeg gerne  =)
Avatar billede mjansen Seniormester
05. februar 2013 - 22:27 #5
#4 Ikke for at gener dig, men jeg har brug for en der vil hjælpe jeg har selvfølgelig roddet med flere forskellige måder at sætte min header op på, skal jeg poste dem alle? (der er jo ingen af dem der virker...) Det var lidt lettere for både mig og andre som står som mig, hvis det der står og kommer til at stå er noget der kan bruges. Ikke kun af mig men også af andre, er det ikke det der er meningen?
Avatar billede olebole Juniormester
05. februar 2013 - 22:52 #6
Jo, det er vist ret præcist det, der er meningen med kategorien Opgaver, hvor man kan efterspørge færdige løsninger.

Meningen med kategorierne under 'Spørgsmål og svar' er 'Hjælp til selvhjælp'  =)
Avatar billede mjansen Seniormester
05. februar 2013 - 23:04 #7
#6 OK, Håber du kan hjælpe, så vi ikke spilder hinandens tid!

Her er min kode som jeg har kørt med som ikke virker mere:

<?php
$recipient = "test@gmail.com";
$subject = "Emne";
$message = "<html><body>Indhold<br/></body></html>";

$headers = "From: ".$row_Afsender["Email"]."<".$row_Afsender["Email"].">\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n";
$headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";

mail($recipient, $subject, $message, $headers);
?>
Avatar billede olebole Juniormester
05. februar 2013 - 23:30 #8
*LoL* Tag ansvar! Lad være med at blande mig ind i tidsspildet  *D

Det et meget 'minimalistisk' script, du viser. Det er som regel hensigtsmæssigt både at sætte Reply-To og Return-Path felterne i header'en.

Derudover skal du anvende "\r\n" i stedet for "\n" - også i [b]$message[\b].

Muligvis, du skal lave ændringer i felternes præcise indhold. Det kommer an på serveropsætningen. Hvordan ser header'en ud på en modtaget mail?
Avatar billede mjansen Seniormester
06. februar 2013 - 08:31 #9
#8
Tilrettet kode iflg. din anvisning:

<?php
$to = "yyy@yyy.dk";
$subject = "Emne";
$message = "<html><body>Indhold<br></body></html>\r\n";

$headers = "From: xxx@xxx.dk\r\n";
$headers .= "Reply-To: xxx@xxx.dk\r\n";
$headers .= "Return-Path: xxx@xxx.dk\r\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\r\n";
$headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";

mail($to,$subject,$message,$headers);
?>

Modtaget header:
Return-Path: <xxx@xxx.dk>
Delivered-To: yyy@yyy.dk
Received: from mx02.one.com (mx02.one.com [195.47.247.73])
    by mail24.local (Postfix) with ESMTP id ACEFF4325D
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 08:12:17 +0100 (CET)
X-Virus-Scanned: by one.com
X-Greylist: whitelisted by SQLgrey-1.8.0-rc2
Received: from mail-out2.b-one.net (mail-out2.one.com [91.198.169.19])
    by mx02.one.com (Postfix) with ESMTP id 8888810E4EDA
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 07:12:17 +0000 (UTC)
Received: from localhost.localdomain (srv50.one.com [193.202.110.50])
    by mail-out2.b-one.net (Postfix) with ESMTP id 55F51F7A3
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 08:12:13 +0100 (CET)
Received: from min.egen.ip.adresse by www.xxx.dk via /admin/email_test.php with HTTP; Wed, 06 Feb 2013 07:12:13 +0000
To: yyy@yyy.dk
Subject: Emne
X-PHP-Originating-Script: 260817:email_test.php
From: xxx@xxx.dk
Reply-To: xxx@xxx.dk
X-Mailer: PHP
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Message-Id: <20130206071213.55F51F7A3@mail-out2.b-one.net>
Date: Wed,  6 Feb 2013 08:12:13 +0100 (CET)
X-Antivirus: avast! (VPS 130205-1, 05-02-2013), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

Resultat: spam
Avatar billede mjansen Seniormester
06. februar 2013 - 08:33 #10
Hvis jeg sender via min egen server kommer headeren til at se sådan ud:

Return-Path: <xxx@xxx.dk>
Delivered-To: yyy@yyy.dk
Received: from mx02.one.com (mx02.one.com [195.47.247.73])
    by mail24.local (Postfix) with ESMTP id 7D35A4325D
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 08:23:17 +0100 (CET)
X-Virus-Scanned: by one.com
X-Greylist: whitelisted by SQLgrey-1.8.0-rc2
Received: from csmtp3.one.com (csmtp3.one.com [91.198.169.23])
    by mx02.one.com (Postfix) with ESMTP id 54A9E24FF6
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 07:23:17 +0000 (UTC)
Received: from unknown (unknown [min.egen.ip.adresse])
    by csmtp3.one.com (Postfix) with SMTP id 429BB24068D1
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 07:23:17 +0000 (UTC)
To: <yyy@yyy.dk>
From: <xxx@xxx.dk>
Subject:Emne
Message-Id: <20130206072317.429BB24068D1@csmtp3.one.com>
Date: Wed,  6 Feb 2013 07:23:17 +0000 (UTC)
X-Antivirus: avast! (VPS 130205-1, 05-02-2013), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

Resultat: OK
Avatar billede olebole Juniormester
06. februar 2013 - 14:04 #11
Det kan ingen bruge til noget. De nødvendige informationer er dem, du har obfuskeret med x'er og y'er. Hvis man overhovedet skal kunne udlede noget af headeren, må du skrive den, som den ser ud
Avatar billede mjansen Seniormester
06. februar 2013 - 15:39 #12
xxx er afsender adressen
yyy er modtager adressen

som i begge tilfælde er ens
Avatar billede mjansen Seniormester
06. februar 2013 - 15:40 #13
modtager adressen vil være forskellig da der sendes nyhedsbrev ud til ca. 1000 medlemmer.
Avatar billede mjansen Seniormester
06. februar 2013 - 19:00 #14
#11 Går ud fra du ikke kan hjælpe, så du har faktisk ikke lavet andet end støj på denne tråd. Ganske som forventet.

Er villig til at betale hvis der er en der kan hjælpe mig med mit problem.
Avatar billede mjansen Seniormester
06. februar 2013 - 19:01 #15
#11 Går ud fra du ikke kan hjælpe, så du har faktisk ikke lavet andet end støj på denne tråd. Ganske som forventet.

Er villig til at betale hvis der er en der kan hjælpe mig med mit problem.
Avatar billede olebole Juniormester
06. februar 2013 - 20:06 #16
Århhhh ... hold dog op! Du må gå udfra lige, hvad du vil! Hvad i alverden skulle dog få nogen somhelst til at hjælpe sådan en klaphat!

Jeg ledte ikke efter forskel på modtager og afsender, men efter en af de mest udbredte grunde til, at mails ryger i spamfiltret.

Du har tydeligvis siden allerførste indlæg strittet imod og nægtet at samarbejde om dit eget problem. Så er der efter min mening ingen somhelst grund til at spilde mere tid på denne tråd.

Der er masser af langt mere sympatiske brugere, som evner at modtage - og samarbejde om - hjælp. Dér er energien væsentligt bedre anvendt.

Du burde overveje at få noget hjælp til at lære at opføre dig anstændigt overfor folk, der prøver at hjælpe dig. Ingen har lyst til at blive mødt af dén form for råddenskab!
Avatar billede stigma Nybegynder
07. februar 2013 - 12:04 #17
mjansen, tror du lige må tage i forbehold at olebole også har en liv ved siden af Eksperten :)
Avatar billede mjansen Seniormester
10. februar 2013 - 17:30 #18
#17 det er fint med mig men kan han så ikke nøjes med at kommenter der hvor han kan hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2013 - 18:33 #19
Så folk, der faktisk har et liv ved siden af Eksperten, har du bestemt, skal holde sig væk fra spørgsmål på Eksperten? *LoL*
Stram lige tænkehatten!  :D

Det er jo svært at hjælpe, når spørger i udgangspunktet ikke vil arbejde for at få sit problem løst. Du har aktivt modarbejdet en løsning fra begyndelsen af denne tråd.

På den anden side, så betyder dine egne manglende evner til at modtage hjælp ikke nødvendigvis, at andre ikke kan hjælpe. Hvis jeg skal være helt ærlig, virker det ret tydeligt, at du har skygge af forudsætninger for at bedømme, hvem der kan hjælpe dig, og hvem der ikke kan!

Jeg er ret sikker på at vide, hvor problemet ligger (det er overordentlig udbredt), men det kan vi ikke få afgjort p.gr.a. dit manglende ønske om samarbejde.

Nu kunne man jo også forestille sig, at en eller anden på et tidspunkt er blevet sur på dig og/eller din adfærd. Så er det jo bare at oprette en håndfuld GMail-konti - tilmelde sig dit nyhedsbrev - og melde det som spam, når det ankommer. Så står du tilbage med et alvorligt problem. Dén årsag kunne man jo sagtens forestille sig som en årsag ... ikke mindst nu, hvor vi har lært dig at kende!
Avatar billede mjansen Seniormester
11. februar 2013 - 14:49 #20
Jeg har nu prøvet fra et andet webhotel jeg har ved one.com som pt. er urørt. Dette giver samme problem.

Jeg har snakket med one.com:
Som ligesom jeg mener det er forskellen i header som gør forskellen.

Når jeg sender fra one.com skriver den:
Received: from min.egen.ip.adresse by www.xxx.dk via /admin/email_test.php with HTTP; Wed, 06 Feb 2013 07:12:13 +0000
To: <yyy@yyy.dk>
Subject: Emne
X-PHP-Originating-Script: 260817:email_test.php
From: <xxx@xxx.dk>
Message-Id: <20130206071213.55F51F7A3@mail-out2.b-one.net>

Når jeg sender fra mig selv via one.com:
Received: from unknown (unknown [min.egen.ip.adresse])
    by csmtp3.one.com (Postfix) with SMTP id 429BB24068D1
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 07:23:17 +0000 (UTC)
To: <yyy@yyy.dk>
From: <xxx@xxx.dk>
Subject:Emne
Message-Id: <20130206072317.429BB24068D1@csmtp3.one.com>

Har på fornemmelsen det er den ene linie som gør udfaldet:
X-PHP-Originating-Script: 260817:email_test.php

Og det er som jeg ser ikke noget jeg kan pille ved.
Avatar billede olebole Juniormester
11. februar 2013 - 15:04 #21
Nej, den kan du ikke pille i, men det plejer heller ikke at være den linje, der skaber spam-problemer
Avatar billede mjansen Seniormester
11. februar 2013 - 15:31 #22
For mig at se er det, det eneste sted der er forskel i de 2 header.

der er også:
Received: from min.egen.ip.adresse by www.xxx.dk via /admin/email_test.php with HTTP; Wed, 06 Feb 2013 07:12:13 +0000

og:
Received: from unknown (unknown [min.egen.ip.adresse])
    by csmtp3.one.com (Postfix) with SMTP id 429BB24068D1
    for <yyy@yyy.dk>; Wed,  6 Feb 2013 07:23:17 +0000 (UTC)

Men det kan jeg jo heller ikke pille ved.

Måske er løsningen bare at sende nyhedsbrev fra min egen server. det virker pt.
Avatar billede mjansen Seniormester
12. februar 2013 - 10:07 #23
Kan det være en hjælp at ringe til alle medlemmer og forklare dem hvordan de godkender spam?

Vil det kunne få google til at skifte holdning generelt til vores nyhedsbrev?
Avatar billede mjansen Seniormester
12. februar 2013 - 13:35 #24
har prøvet at bruge googles analyse værktøj til mail headers.

Jeg prøvet at sende på forskellige måder og fra forskellige steder.

Hvis jeg sammenligner alle de header, så viser det sig at der hvor det går galt er når min ip adresse står dom from i første række.

Hvis google slår den ip adresse op finder den intet. kan problemet ligge her?
Avatar billede mjansen Seniormester
12. februar 2013 - 13:37 #25
Hvis jeg sender en email fra azero via samme php script kommer det fint igennem.
Avatar billede mjansen Seniormester
12. februar 2013 - 13:41 #26
Hvis jeg tester min domæne ved one.com i googles Check MX får jeg 3 stk !:
1) All name servers SHOULD resolve to IP addresses.
2) Relayhost configuration detected.
3) There SHOULD be a valid SPF record.

Hvis jeg tester mit domæne ved azero i samme værktøj får jeg 2 stk!:
1) Relayhost configuration detected.
2) SPF MUST allow Google servers to send mail on behalf of domain.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 13:59 #27
nej, altsammen irrelevant.

Det er google selv der bestemmer om det er spam eller ej.
Modtag mailen der og marker den som ikke spam, så sgu google gerne rette sig efter at denne afsender ikke er spam.
Avatar billede mjansen Seniormester
12. februar 2013 - 14:05 #28
#27

Ja det er nemt og virker også men kun på den email konto jeg selv har på andre vil det stadig være spam.
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 16:46 #29
@sidwave: Det er naturligvis helt korrekt, at det er Google, der bestemmer, om noget er spam. Det er også ganske almindelig viden, at brugermeldinger kun er en enkelt lille ting, Google bruger til at bedømme, om en mail er spam. Der er masser af andre ting - herunder mailens header (som Google vægter meget højt).

Det er også sund logik, at din 'afspammificering' aldrig vil hjælpe nogen somhelst. Det er da det første enhver spammer i så fald ville gøre. Google var aldrig blevet så stor, hvis de opførte sig så himmelråbende naivt.

Recieved feltet har, som spørger selv er inde på, en væsentlig del af problemet. Det kan man helt korrekt ikke røre ved, men det er heller ikke nødvendigt
Avatar billede mjansen Seniormester
19. februar 2013 - 11:03 #30
Jamen så har jeg løst det selv. Desværre var der så ingen der kunne bruge dette indlæg til noget fornuftigt.

#29 Når du ikke kan bidrage til noget fornuftigt var det måske en ide at lade være med at blande sig. Så andre tråde ikke ender som denne.
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2013 - 14:15 #31
Jamen, hvis du er ked af denne tråds måde at slutte på, kunne du jo bare have lukket den på en begavet måde! Du har fra begyndelsen opført dig kvajet og nægtet at hjælpe til med din egen løsning. Hvis du ønsker god hjælp, så tænk dig om - eller ring til en ven, som kan hjælpe dig med at tænke dig om.

Foreløbig kunne du jo forsøge at opføre dig, som alle andre - og som meningen med Eksperten er! Det forudsætter dog, at du overhovedet har gjort en indsats for at lære, hvordan man bruger Eksperten. Det er der desværre intet, der tyder på, du nogensinde har gjort.

Som det burde være enhver bruger bekendt, er det altid god kotume at skrive løsningen på et spørgsmål - specielt når man selv har fundet den og tager pointene tilbage.

Derudover overvurderer du dig selv i middelsvær grad. Du har ingen somhelst indflydelse på, hvenm der deltager i dine tråde  *o)
Avatar billede mjansen Seniormester
19. februar 2013 - 19:21 #32
#31 jeg fandt svaret hvorfor skulle jeg dele det med dig du har jo den rigtige løsningen. Tror desuden ikke der er andre end os 2 der gider læse hvad der står i denne tråd. Efter denne mudderkastning.
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2013 - 19:39 #33
Nej, man kan nok ikke forvente, at du har haft energi, evner eller vilje til at sætte dig ind i stedets regler!

Hvis du ikke ønsker mudderkastning, kunne du jo have udvist bare små spor af begavelse og undladt ligefrem at være den, der påbegyndte mudderkastningen - og stædigt vedholdt den tråden ud.

Du har helt ret i, at ikke mange har kommenteret tråden - og det er da heller ikke spor mærkeligt. Den eneste, der har gjort det - efter du begyndte med dine fladpandede uforskammetheder - er stigma, som jo ikke ligefrem synes at være enig med dig.

Derudover er det slet ikke utænkeligt, at andre har læst tråden og tænkt: "Det fjols har jeg i hvertfald ikke lyst til at hjælpe!".