Avatar billede bejle Juniormester
04. februar 2013 - 10:31 Der er 7 kommentarer

Hvordan sætter jeg et wifi kamera op?

Jeg har købt et wifi kamera og vil gerne kunne tilgå det via internettet. Jeg har en stofanet (Thomson) og bag ved den min egen trådløse router (Netgear).
Jeg kan godt tilgå kameraet i mit lan men ikke finde ud af hvordan man gør når jeg også vil kunne tilgå det udefra. Er der en der kan hjælpe? Jeg har selvfølgelig prøvet de vejledninger der fulgte med kameraet men intet virker.
Avatar billede Blandy Praktikant
04. februar 2013 - 11:03 #1
Hvis du skal have den rigtige kedelig løsning. Så kunne du oprette og install teamview på din computer som er kørende derhjemme 24/7, og lave en fast kode og fast id til den, så du kan koble på den, og tilgå dit wifi kamera derfra.

Så behøver du ikke rode med dit lan/wan opsætning.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2013 - 11:10 #2
Der er nogle porte der skal forwardes, men kan ikke sige dig hvilke, da det er forskelligt fra kamera til kamera.
Avatar billede bejle Juniormester
04. februar 2013 - 11:23 #3
Hej Blandy. Hmm det var da en kreativ løsning ;-) men jeg er nok lidt masokistisk og vil derfor gerne prøve lan/wan opsætningen.
Avatar billede Blandy Praktikant
04. februar 2013 - 11:31 #4
Hvad kamera er det? Mon ikke producenten har noget software tilknyttet til det produkt, som er beregnet til fjern tilgang?
Avatar billede hea_dk Nybegynder
04. februar 2013 - 15:17 #5
hey

vis du logger ind på din internet router hvad ip addresse har den?

btw hvordan ser din physisk opsætning ud ?

internet --> Thomson --> Netgear --> kamara eller?
Avatar billede bejle Juniormester
05. februar 2013 - 08:26 #6
Hej hea_dk.
Min opsætning ser således ud:
internet --> Thomson --> Netgear --> kamara

Jeg regner med at det er ip addressen på Thomson du efterlyser. Den vil jeg finde asap. Jeg skal lige forbinde mig med den vha. af et kabel. Du hører fra mig.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
07. februar 2013 - 16:15 #7
hey

med din ip addresse 62.xxx.xxx.xxx har du med højst sandsynlight en puplic ip (ip er send som post)

når du har det burde det "bare" være at finde ud af hvad porte dit kamera bruger også lave lidt port forward

en måde at finde ud af det på er at læse omkring det på nettet.
du kan også prøve at indstaller wireshark(http://www.wireshark.org/) og sætte det igang med at capture på din pc interface også lave et filter der kun lister alt til dit kamera ip addresse også burde du havde et godt overblik hvad porte du bruger

Thomson port forward til netgear wan ip addresse
Netgear port forwarder til kamra ip addrese

efter dette burde du kunne komme i kontakt med dit kamera alle steder i verden vis de ikke lukke de porte i deres firewall

jeg ved intet om dit login bliver cryptered eller er clear text når du gør det her vis du vil være sikker på at du ikke åbner et hul af ukryptered data vil jeg anbefale en jump server som #1 forslag(teamwiever er nemt) vis port forward skal bruges kan du lave en rdp server vis du har en windows pro udgave (rdp bruger port 3389)
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/turn-on-remote-desktop-in-windows-vista/

håber det hjælper sikkerhed skal man aldrig gå ned på :)