Avatar billede wizprod.com Nybegynder
12. august 2001 - 12:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

multi select

Når jeg bruger følgende:

<select name=\"stik\" size=\"8\" multiple>
<option value=\"opt1\">foo1</option>
<option value=\"opt2\">foo2</option>
</select>

og vælger begge options, returnere den kun den sidste options value, opt2! Hvorfor det og hvordan afhjælpes det?
Avatar billede htx98i17 Professor
12. august 2001 - 12:35 #1
name=\"stik[]\"

vil returnere et array...
Avatar billede mixart Nybegynder
12. august 2001 - 12:53 #2
Hmm.. Hvad bruger du til at processere form-data? ASP? PHP? I ASP virker det fint for mig.. Hvis name i querystring\'ens name/value-par optræder flere gange med forskellige tilhørende værdier, ja så returnerer en request.querystring(\"navn på form her\") simpelthen en streng, indeholdende begge værdier, adskilt af et komma og et mellemrum..

Således:
<html>
<body>
<%
stik=request.querystring(\"stik\")
stikArr=split(stik,\", \")
for each stik in stikArr
    response.write stik & \"<br>\"
next
%>
<form>
<select name=\"stik\" size=\"8\" multiple>
<option value=\"opt1\">foo1</option>
<option value=\"opt2\">foo2</option>
<input type=submit>
</form>
</select>
</body>
</html>

Ovenstående splitter strengen op i et array, så du har mere kontrol over den..
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
12. august 2001 - 12:56 #3
og jeg bruger php! :-)
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
12. august 2001 - 13:01 #4
efter at have ændret parametret til get, får jeg følgende:  stik=opt1&stik=opt2&stik=opt3
Avatar billede mixart Nybegynder
12. august 2001 - 13:12 #5
Hmmm.. Det burde ikke gøre en forskel i PHP.. Tror jeg.. Querystringen ser jo ens ud, uanset om du bruger PHP eller ASP..
Avatar billede mixart Nybegynder
12. august 2001 - 13:12 #6
..men jeg er en torsk til PHP, så...