Avatar billede primdal Nybegynder
01. februar 2013 - 15:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få en variable fra ekstern server uden jQuery

Jeg ved at dette nemt kan lade sig gøre med jQuery men jeg ønsker i dette eksempel at bruge javascript.

Det jeg skal er blot at få et user id fra et eksternt domain hvis brugeren kommer til en hjemmeside fra et anden url og så gemme den som cookie. Jeg har lavet følgende javascript, og den gemmer det ganske fint som en cookie, men jeg kan jo ikke tilgå cookien før siden har reloaded igen, og jeg vil meget gerne have id med det samme da det skal bruge, her min code:

[code]
var ownDomain = location.hostname,
    referrerDomain = document.referrer.split('/')[2],
    author = '';

if ( ownDomain != referrerDomain) {
    var script = document.createElement('script');
    script.src = '//javascript.mamp/json/?callback=setAuthorCookie';
    document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(script);
}
// var author = getCookie( 'partnerOptimizerId' );

function setAuthorCookie( data ) {
    var exdate = new Date(),
        exdays = 1,
        value = data['userId'],
        cookie = 'partnerOptimizerId',
        exdate = new Date();

    var author = value;

    exdate.setDate(exdate.getDate() + exdays);
    var c_value=escape(value) + ((exdays==null) ? "" : "; expires="+exdate.toUTCString());
    document.cookie=cookie + "=" + c_value;
    console.log( author );
}
console.log( author );
[/code]

Som I kan se prøver jeg at skrive author ud til consolen 2 gange, og problemet er at den sidste console.log bliver kørt før den console.log som er inde i min function. Dette ville jeg meget gerne undgå det javascriptet ikke skal have lov til at forsætte før jeg har id.

Håber det giver mening.
Avatar billede primdal Nybegynder
01. februar 2013 - 15:36 #1
Nå, koden blev vist ikke indsat korrekt, her er den lidt mere læsbar:

https://gist.github.com/4691653
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2013 - 18:19 #2
Det ligner mere JavaScript end JSP.
Avatar billede primdal Nybegynder
01. februar 2013 - 19:36 #3
Ups, ved ikke lige hvordan jeg flytter, så den bliver lige lukket istedet.