Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
01. februar 2013 - 12:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Laptops og kvalitet

Hej på forummet.

Hvis I skulle lave en liste, over laptopbrands som I synes er lig med kvalitet, hvordan ser den så ud?

Jeg vakler nemlig mellem disse to laptops, fordi min gamle er død.
1. http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/LEG5802189K6G/lenovo-ideapad-g580-15-6-barbar-computer
2. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=761536

I forhold til spil, er det ikke voldsomt krævende spil som computeren bliver brugt til. F.eks. Sims 3, Farming Simulator 2011, Football Manager 2009. Det er ikke voldsom gaming.

Jeg betragter Lenovo som kvalitet, fejlagtigt? G580 er lidt plastic-agtig, men virker temmelig robust. Til gengæld har Asus, som jeg også betragter som kvalitet, metal på ydersiden - min kvindelige logik siger, at metal er bedre end hård plastic (men er det 1000 kr mere værd)

Min liste ville se sådan ud (Apple ikke medtaget):
Asus
Lenovo
Sony
Samsung
Toshiba
HP
Acer
Packard Bell
Compaq
Medion
Avatar billede Blandy Praktikant
01. februar 2013 - 13:24 #1
ville vælge asusen pga designet og den har NVidia grafikchip bla.
Avatar billede jummer Nybegynder
01. februar 2013 - 13:35 #2
Jeg ville se på denne, som koster det samme som Asus'en men har mere RAM og dobbelt så stor disk:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/HPG62220SO/hp-pavilion-g6-15-6-barbar-computer-g6-2220
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
01. februar 2013 - 13:37 #3
Oplever man ikke ret ofte problemer med den type multi-touchpads, som ASUS'en ser ud til at have? Jeg har ingen erfaringer med dem, idet min gamle laptop havde samme ca. samme pad som Lenovoen. Jeg havde en Packard Bell før - nu vil jeg væk fra det skrammel.

Derfor satser jeg nu Asus eller Lenovo. Jeg ville nok foretrække W7, men jeg må nok indfinde mig med W8.
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
01. februar 2013 - 13:40 #4
jummer#

Diskplads betyder ikke det store for mig - jeg er ikke gemme-billeder og film-typen. Jeg havde en 320'er før, den var mindre end halvt fyldt på de 3 år computeren kunne leve.

Derudover er jeg ikke meget for HP, som jeg betragter som næsten samme kvalitet som Packard Bell, på nær de dyrere ikke-plastic-modeller. HP har også rygte for varmeproblemer og høj fejl-rate. Om det holder længere ved jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 15:11 #5
#2 Hp er mere plastic og harddisk størrelse er ligemeget med mindre det er under 100gb og den har ikke integreret grafikkort.
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
01. februar 2013 - 15:22 #6
Hvad får man mere for pengene når der sammenlignes mellem Lenovoen og Asus?

Som jeg ser det, er det kun grafikkortet som er forskellen? Asus og Lenovo ligger vel ca. tilsvarende hvad angår kvalitet, selvom det undrer mig lidt, at Lenovos computere ofte er billige i forhold til deres specs, hvor det modsatte er tilfældet hos Asus.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2013 - 19:44 #7
Hej.

  Tag evt. et kig på Lenovos T eller B serier. De er lavet til at blive brugt. Mange køber laptop efter et forkert behov. Har man ikke behov for 3D racerbil-grafik, men mere noget, der kan tåle livet på farten, så skal du have maskinen imellem hænderne, så du kan se (og mærke!) ting som hængsler, hvor stift kabinettet er og tastaturets feel, ligesom en skærm er enormt svær at beskrive - den skal opleves på egen hånd.

De bedste hilsner
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
02. februar 2013 - 17:14 #8
http://www.pricerunner.dk/pi/27-2849914/Baerbare/ASUS-K55A-SX422H-Produkt-Info
denne er også en asus og den har i7 og 6 gb ram...
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
02. februar 2013 - 18:54 #9
#8 Det ser ud til at være en ganske god computer. Jeg er lidt skeptisk overfor Intel HD 4000-grafikken. I forhold til mine behov, tror jeg at en i7-processor er lidt for meget. Men det er en billig i7 i forhold til at den sidder i en stabil ASUS.

Hvad med denne? http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1022229/Toshiba-Satellite-L855D104-156.html

Den passer fint til min harme overfor W8, men om de andre specifikationer ser ok ud, ved jeg ikke så meget om. That's for you experts out there. Dog betragter jeg ikke Toshiba som noget særligt godt mærke i forhold til laptops.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. februar 2013 - 09:31 #10
Hej igen.

  Jeg ville personligt ikke vælge en Toshiba - lidt ud fra samme synspunkt som med Acer....
  Hvis det er vigtigst for dig, at få noget, der holder, så prøv at kigge på de Lenovo'er, jeg skrev oppe i #7.

/Carsten
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
03. februar 2013 - 10:09 #11
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. februar 2013 - 22:48 #12
Det var da ualmindelig dårlig stil, bare at rage pointene ind til dig selv igen! Men selv tak - det var da det mindste, vi kunne gøre for dig...
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
03. februar 2013 - 23:55 #13
Jeg kender ikke meget til systemet med points her på eksperten. Jeg kan dog forstå, at man for at kunne blive tildelt points, skal skrive et "svar" og ikke en "kommentar". Ingen havde givet et "svar", så for at afslutte tråden, gjorde jeg det, som du nu er utilfreds over. Det var altså min tro, at man på denne måde, afsluttede en tråd.

Jeg undskylder min forvirring og husker det til næste gang.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2013 - 18:11 #14
Arh, hold nu op med sådan en gang pladder - med over 6.0 point?!
Vejledningen på http://www.eksperten.dk/faq#faq-3 er da meget forståelig.
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
05. februar 2013 - 18:39 #15
Du kan tro hvad du vil. Jeg har lavet 7 tråde på de 4 år brugeren har eksisteret. De 6 af dem, inden for de sidste 3 måneder.

Som jeg skrev før, tager jeg det til efterretning.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2013 - 18:46 #16
Ja - og jeg kan se, at du åbenbart har for vane selv at lukke spørgsmålene og tage pointene tilbage.

Det kan godt tænkes, at du burde læse lidt på den FAQ, jeg linkede til ovenfor - så undgår du at folk gør sig den ulejlighed at chekke din profil og helt undlader at svare fremover.

Omvendt er du jo selvfølgelig sluppet afsted med det indtil nu.

Ikke sagt for at disse nogen, men et velment vink med en vognstang.
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
05. februar 2013 - 20:11 #17
Det er korrekt. I troen på, at det var sådan man lukkede tråden, når der ikke var andre at give point, fordi der ikke var et "svar" men kun "kommentarer".

I øvrigt kan jeg se, at du har gjort det samme i dit indlæg "Død HP-laptop".
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2013 - 20:21 #18
Helt korrekt og i overensstemmelse med at der ikke blev givet et svar i tråden, der blev brugt.

LÆS TEKSTEN: Anmod om et svar i tråden til pointgivning, hvis det har været til hjælp.

Jeg begynder at blive en smule irriteret, når en ellers velformuleret person tilsyneladende ikke hverken gider besvære sig med at læse den FAQ, der er gjort opmærksom på, eller den tråd, han så forsøger at retfærdiggøre sin opførsel med bagefter.

-= slut herfra =-
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
05. februar 2013 - 21:16 #19
Jeg forsøger ingenlunde at retfærdiggøre min fejltagelse i forhold til pointgivningen. Jeg har erkendt min fejl og har meddelt at jeg tager det til efterretning og nærstudere FAQ.

Jf. din beskrivelse ovenfor, kræver det altså at kommentarene har været en til hjælp eller kan bruges, før man anmoder om et svar i tråden, som kan benyttes til pointgivning. Ifht. din tråd, som jeg henviste til i forrige kommentar, antager jeg således, at du ikke har fundet hjælp i svarene, hvorfor du har lukket tråden og taget points tilbage. Hvis jeg endelig skal tage din beskyldning bogstaveligt og forsøge mig med en nådig "retfærdiggørelse", må den lyde således: Jeg fandt ingen kommentarer hjælpsomme og lukkede dermed tråden ved at tage points tilbage.

Tråden lukkes hermed.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
10. februar 2013 - 14:09 #20
det var søreme sødt af dig... #ALTforgrådig/nærig...

du kunne da have sagt "#CRKrogh hvis du ville have nogle point så skriv et svar" (nu brugte jeg lige ham som eksempel.