Avatar billede henrik_40 Juniormester
31. januar 2013 - 23:46 Der er 1 løsning

eksekvere funktion når windowsform starter.

Hejsa
Jeg har lavet et barometer som består af flere streger som lægger sig ovenpå hinanden og dermed opnår en animationseffekt.

Laver jeg en knap på windowsformen som kalder min funktion vises barometeret fint.

Men barometeret skal starte automatisk når formen bliver kaldt fra en anden form, og her sker ingenting.

FORM1, hvor barometeret kaldes
------------------------------
// laves en instans af formen, og kalder formen
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    FormDate2 fd2 = new FormDate2();
    fd2.Show();
}

FORM2, som bliver kaldt af FORM1
--------------------------------
Funktionen
public void FillBarometer(int count, string colorcode, int sleepfactor, ref int coordinates)
{
  System.Drawing.Pen myPen;

  myPen = new System.Drawing.Pen(ColorTranslator.FromHtml(colorcode));
            System.Drawing.Graphics formGraphics = this.CreateGraphics();
            int temp = 0;
            for (int i = 0; i < count; i++)
            {
                temp = coordinates - i;
                Thread.Sleep(sleepfactor);
                Point point1 = new Point(30, coordinates - i);
                Point point2 = new Point(75, coordinates - i);
                formGraphics.DrawLine(myPen, point1, point2);
            }
            coordinates = temp;
            myPen.Dispose();
            formGraphics.Dispose();
        }

og funktionen kaldes i on_load (men det virker ikke)
        private void FormDate2_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            int ywidth = Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Width; // 1440

            int coordinates = ywidth - 1000;

            // create barometer from green to red
            //        count  ColorCode Sleep
            FillBarometer(15, "#00FF00", 10, ref coordinates); // 00FF00 <-- green
            FillBarometer(15, "#11FF00", 10, ref coordinates); // 11FF00
            FillBarometer(15, "#22FF00", 10, ref coordinates); // 22FF00
}

Håber jeg kan få hjælp og spørg endelig om opklarende spørgsmål.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
01. februar 2013 - 23:47 #1
Så fandt jeg svaret på mit eget spørgsmål:
http://www.c-sharpcorner.com/uploadfile/mamta_m/windows-forms-events-lifecycle/

Tegneriet skal blot lægges ind i paint-event.