Avatar billede zeus19 Nybegynder
29. januar 2013 - 18:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Iframe sender forkert url *måske

Hej Eksperter

Jeg har en wordpress side, hvor der kører noget webshop / forum og videochat.

Mit problem er at jeg bliver nødt til at loade min video chat via en Iframe, og derved får jeg følgende problem.

Min Video server RED5 flash er licenseret udfra det domain/folder der er placeret i.  eks.  hxxp://www.xxxx.dk/yyyy

Fra min wordpress page bruger jeg følgende iframe :

<iframe name="FRAME2" src="hxxp://xxxx.dk/yyyy/chat.php" height="800" width="100%" frameborder="1" scrolling="no"></iframe>

Problemet er at min FLASH MEDIA server giver Connection rejected / Invalid domain når den loader chatten.

Tilgår jeg chatten direkte på hxxp://xxxx.dk/yyyy/chat.php virker det fint.

Hvordan sikrer jeg at min iframe bruger (hxxp://xxxx.dk/yyyy/chat.php) som URL den kommer fra og ikke (hxxp://xxxx.dk/zzzzz)  som er linket til Wordpress siden.
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2013 - 18:52 #1
hvis url er den samme i iframe som når du tilgår direkte er det ikke dét der giver fejlen - så er det måske mere noget validering fx på om siden netop ikke ligger inde i en (i)frame.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
29. januar 2013 - 19:02 #2
Hmm ja okay.

Det virker sgu bare mega underligt, det har nemlig virket før.

men der er lavet en del ændringer siden og nu virker det ikke.

Nå men jeg må fejlsøge videre andensteds.

Mange tak.

Smid et svar så modtager du points.

//Rene
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
29. januar 2013 - 20:18 #3
Prøv og tilføj følgende til iframe tagget :
sandbox="allow-same-origin"

Ellers prøv :
sandbox="allow-same-origin allow-top-navigation allow-forms allow-scripts"

Ellers prøv og se om du har en crossdomain.xmlfil i roden hvor der står noget.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
29. januar 2013 - 20:23 #4
Jeg har fået løst problemet, det var en fejl i min Url i iframen.

Jeg havde glemt www men kun brugt http://

//René
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2013 - 21:06 #5
ja, så er det i hvert fald svært at løse for os...