Avatar billede spoi Nybegynder
28. januar 2013 - 15:44 Der er 1 kommentar

hente data fra andre filer

Hej jeg har en masse filer i en mappe. Jeg har en opsamlingsfil  med anden placering - I denne fil har jeg en knap der henter bla værdien i e3 i samtlige filer og placerer i c2, c3 , c4 osv

har kodet lidt men excel går ned og jeg vil gerne af med alle blinkene ;O)

Nogen der vil kaste et blik på det jeg har lavet. Skal nok give godt med point og gerne i flere omgang - så opretter jge blot flere spm om samme emne;O)

Const mappeNavn = "\\xxxx\yyyyy\Firma\Pakkeinstruktioner\Instruktioner2\"
Dim ræk
Sub hentFilnavne()

Rem sletter data
Range("A2").Select
    Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
    Selection.ClearContents
Rem bruger progamstumpne Findfiler
    ræk = 2

    FindFiler mappeNavn
        Columns.AutoFit

End Sub
Private Sub FindFiler(folderspec)
    Dim fs, f, f1, fc
    Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set f = fs.GetFolder(folderspec)
    Set fc = f.Files

    For Each f1 In fc
      filnavn = LCase(f1.Name)
                ActiveSheet.Cells(ræk, 1) = filnavn
                kundefil = mappeNavn & filnavn
                ' MsgBox (kundefil)

                  Workbooks.Open Filename:=kundefil ' aktiverer den ønksede kundefil
  ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("e3").Copy ThisWorkbook.Sheets(1).Range("c" & ræk) 'henter versionsnumemr
  ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("e6").Copy ThisWorkbook.Sheets(1).Range("d" & ræk) ' henter oprettelsesdato
  ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("e7").Copy ThisWorkbook.Sheets(1).Range("e" & ræk) 'henter revideret dato
    ActiveWorkbook.Close savechanges:=False
                            ræk = ræk + 1

    Next
    Application.ScreenUpdating = False
End Sub
Avatar billede gnowak Nybegynder
28. januar 2013 - 21:53 #1
Hej du kan komme af med blink ved at anvende sInit og sExit fra grn_utils, som du kan hente i bunden af forsiden moneynet.dk.

Det andet skal man vist bruge lidt mere tid på...

VH. GrN.dk