Avatar billede omer1345 Nybegynder
27. januar 2013 - 16:48 Der er 5 kommentarer

visual basic functions

hej eksperter

Jeg er ved at lave et program i visual basic der fortæller mig fx. hvor mange dage, år, eller måneder det kan tage at opnå et vist antal beløb.

Jeg prøver at bruge functions til opgaven, men åbenbart så vil den ikke ikke virke når jeg bruger functions.

Den kommer med denne fejlmeddelelse object referencen er ikke intillet til en forekomst af et object.
der kommer også en side frem hvor der står "no source available".
"no sysmbols are loaded for any call stack frame. the source code cannot be displayed".

Min kode ser således ud.

Public Text_text As Integer = TxtPengeIn.Text
    ' Public D_M_Å As String = ComboBox1.SelectedItem 'indsat penge om dagen eller, måneden eller om året
    Public Penge_opnåes As Integer = TxtBeløbOpnås.Text

    Public Resultat As Integer

    Public Function Dage() As Integer
        Return Val(Text_text) / Val(Penge_opnåes)

    End Function

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Resultat = Dage()

        LblREsultat.Text = Resultat
Avatar billede thomaxz Nybegynder
27. januar 2013 - 17:16 #1
Nu er jeg ikke så meget inde i vb.net, men jeg mistænker de Danske bogstaver æ, ø og å i den objekter og variabler for at være årsagen.

Så prøv at omdøbe dine objekter så de ikke indholder æ, ø og å og i stedet for eksempel de gamle danske varianter ae, oe og aa
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2013 - 18:42 #2
<ole>

@thomaxz: Det behøver du ikke være i tvivl om  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2013 - 01:22 #3
VB.NET compiler og .NET runtime accepterer fint danske bogstaver i navne.

Dem der skal reviewe koden goer forhaaebentligt ikke.

Men vi skal se noget mere komplet kode for at kunne sige hvad problemet er.
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2013 - 16:22 #4
Efter forbavselsen over #3 havde lagt sig og en test var gennemført, fik jeg kikket lidt i dokumentationen. Jeg trækker øjeblikkeligt mit vrøvl i #2 tilbage  =)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2013 - 00:43 #5
VB.NET er unicode internt.

http://blogs.msdn.com/b/global_developer/archive/2011/03/30/what-s-in-a-n-identifier-name.aspx

forklarer lidt og har nogle C# eksempler.