Avatar billede riefart Seniormester
26. januar 2013 - 23:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med links til filer i php-mail

Kære eksperter.
Jeg har lavet en PHP-mail med mulighed for at medsende filer. Det fungerer helt fint med opload til serveren og modtageren får også et link sendt med til filen og kan åbne denne. Men linket viser hele tagget og ikke kun ankerteksten. Til gengæld er det kun referancen der er klikbar og ikke ankerteksten. Hvad gør jeg forkert?

Modtageren får følgende:
Vedhæftet fil: <a href="http://www.riefart.dk/uploadede_filer/Send_en_fil.doc">Send_en_fil.doc</a>

Dele af scriptet ser sådan ud:
$fil_fra_form=$_FILES['fil']['name'];
$filnavn=str_replace(" ", "_", $fil_fra_form);
$filtype=substr(strrchr($fil_fra_form,"."),1);
$destination="uploadede_filer/".$filnavn;

if(($filtype=="doc"||$filtype=="docx"||$filtype=="pdf") && (move_uploaded_file($_FILES['fil']['tmp_name'], $destination)))
$vedhaeftet="Vedhæftet fil: <a href=\"http://www.riefart.dk/$destination\">$filnavn</a>";

$modtager="kontakt@riefart.dk";
$overskrift=$emne;
$indhold="$vedhaeftet\n\n$tekst";
$header="MIME-Version: 1.0\r\n";
$header="Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$header="From: mig selv<info@riefart.dk>";

$sent=mail($modtager, $overskrift, $indhold, $header);
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2013 - 00:00 #1
<ole>

Er modtagers mail-klient sat op til at modtage/vise HTML-mails?

/mvh
</bole>
Avatar billede riefart Seniormester
27. januar 2013 - 10:16 #2
Hej Ole.
Jeg sender til min egen mail, som er opsat til HTML-mails, og som også viser links fra andre afsendere koorekt.
Avatar billede riefart Seniormester
27. januar 2013 - 19:38 #3
Når jeg tager kildekoden af linket i den modtagne mail, tyder det på at, der sker en doubblering. Hvorfor aner jeg ikke.

Kildekoden i mailen:
Vedhæftet fil: &lt;a href=&quot;
<a href="http://www.riefart.dk/uploadede_filer/Send_en_fil.doc">
http://www.riefart.dk/uploadede_filer/Send_en_fil.doc</a>&quot;&gt;Send_en_fil.doc&lt;/a&gt;

Har nogen erfaring med dette?
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2013 - 19:57 #4
Lige dén fejl har jeg ikke set før. Hvad sender du til? Webmail udbydere har mange forskellige sikkerhedstiltag. Hvis det er en webmailkonto, du sender til, så prøv at sende en mail til en alm. pop3-konto og læs den med OutLook
Avatar billede riefart Seniormester
28. januar 2013 - 22:24 #5
Har prøvet at sende den til både webmail, sol-mail g-mail, hotmail og outlook hver gang med samme resultat.
Tror, at jeg vil prøve at finde noget andet, der virker, og klippe lidt i det.
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2013 - 22:30 #6
Prøv at kikke på Zend's eget eksempel.
Avatar billede riefart Seniormester
29. januar 2013 - 17:46 #7
Der var den. Havde godt nok været derinde før, men lagde denne gang mærke til fluelorten efter den anden $headers .= blabla.
Det var den der gjorde forskellen.
Tak for hjælpen Ole.
Hvordan gør man det der med point?
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2013 - 17:57 #8
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede riefart Seniormester
29. januar 2013 - 18:15 #9
Super. Mange slags tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2013 - 19:43 #10
Mange selvslags  :D