Avatar billede peterkrog Nybegynder
25. januar 2013 - 19:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SUMPRODUKT med flere values

Hej

Tror denne er meget simple for jer.

Men har en funktion med sumprodukt

=SUMPRODUKT
((Log!$A$2:$A$194>=Statistik!$B$3)*(Log!$A$2:$A$194<=Statistik!$C$3)*
(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A31))

Arket LOG indeholder de data der skal behandles (Log!$A$2:$A$194)

De første to matrix er to datofelter hvorfra den kun tæller bestemte felter indenfor en bestemt tidsperiode.

Den sidste matrix fortæller at den skal tælle antal der matcher felt A31.

Har jeg mulighed for at tilføje endnu et felt "A32" så den også tæller de felter der matcher det med.

VH Krogsa
Avatar billede natkatten Mester
25. januar 2013 - 19:47 #1
Ja, sandsynligvis. Men i hvilken matrix skal der findes et match? Umiddelbart skal du blot fortsætte SUMPRODUKT-formlen.
Avatar billede peterkrog Nybegynder
25. januar 2013 - 20:15 #2
har prøvet med

=SUMPRODUKT
((Log!$A$2:$A$194>=Statistik!$B$3)*(Log!$A$2:$A$194<=Statistik!$C$3)*
(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A31)*
(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A32))

Men så tæller den ingen

1 matrix = Startdato
2 matrix = Slutdato
3 matrix = rækkerne $N$2:$N$194 løbes igennem og tæller de match der er med A31.
4 matrix = Skulle så gerne tælle alle de match der passer med A32 med i det samlet nummer.

Men som sagt returnere den bare nul når jeg tilføjer den sidste matrix
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 22:22 #3
Det kunne tyde på, at der i N2:N194 findes noget som ikke er tal. Hvis for eksempel kolonne P er tom så prøv i P2 at indsætte formlen: =ER.TAL(N2). Kopier formlen nedad til P194 og undersøg nærmere hvis der nogen steder der står FALSK.

Hans
Avatar billede peterkrog Nybegynder
25. januar 2013 - 23:21 #4
#3

N2:N194 indeholder ingen tal.

SUMPRODUKT
((Log!$A$2:$A$194>=Statistik!$B$3)*(Log!$A$2:$A$194<=Statistik!$C$3)*
(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A31))

Denne formel tæller fint det antal celler der indeholder ordet som står i Statistik!$A31. Mit problem er så jeg gerne vil have den til at tælle de ord der står i Statistik!$A32 med i det samlet tal.

Har derfor meget simpelt prøvet at tilføje

(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A32)

Men så retunere den bare en !VÆRDI
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 23:45 #5
Kan du eventuelt uploade filen til:

http://gratisupload.dk/
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 23:51 #6
Hvis ikke du kan uploade filen kan du eventuelt prøve med:

SUMPRODUKT
(--(Log!$A$2:$A$194>=Statistik!$B$3);
--(Log!$A$2:$A$194<=Statistik!$C$3);
--(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A31))

Hans
Avatar billede peterkrog Nybegynder
26. januar 2013 - 02:57 #7
#6 Jeg er nok meget dårlig til at fortælle mit problem. Det indeholder desværre data der ikke sådan lige må deles.

Men min formel sumprodukt virker fint til at tælle hvor mange felter i rækken N der matcher det ord der står i feltet A31. Jeg vil bare gerne have den også tæller antal celler i række N med ord der matcher i feltet A32. Den skal altså tælle de antal celler der matcher i række N med både felt A31 og A32.

Denne virker til at tælle antal celler der matcher A31

=SUMPRODUKT
((Log!$A$2:$A$194>=Statistik!$B$3)*(Log!$A$2:$A$194<=Statistik!$C$3)*
(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A31))

Så har jeg prøvet bare at tilføje

(Log!$N$2:$N$194=Statistik!$A32)

For at den skulle tilføje denne. Men så retunere den bare 0
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 06:32 #8
Jeg er helt med på, hvad du prøver og din formel ser korrekt ud, så hvis du ikke kan vise filen (eller et lille annonymiseret udsnit heraf), så er det svært at hjælpe dig videre.

Hans
Avatar billede peterkrog Nybegynder
26. januar 2013 - 07:18 #9
#8

jeg producere en kopi her senere, og smider op.
Avatar billede peterkrog Nybegynder
31. marts 2013 - 23:06 #10
Lukket