Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
12. august 2001 - 04:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mail til

jeg skal lave en funktion som gør at man skrivet et navn i et tekstfelt, og så sendes der en besked, fra et tekstfelt, til tekstfeltets værdi + @etellerandet.dk.
Avatar billede mixart Nybegynder
12. august 2001 - 04:38 #1
Det må være noget i den her stil:

<form>
<input type=text name=tekstfelt>
</form>
<a href=\"java script:document.location.href=\'mailto:\'+document.forms[0].tekstfelt.value+\'@lort.dk\'\">hallo</a>
Avatar billede mixart Nybegynder
12. august 2001 - 05:04 #2
..og dog..dette her er måske smartere:

<form onSubmit=\"document.forms[0].action=\'mailto:\'+document.forms[0].modtager.value+\'@lort.dk\'\">
<input type=text name=\"besked\">
<input type=text name=\"modtager\">
<input type=submit value=\"Send besked\">
</form>

Men så ska\' du være opmærksom på at beskeden bli\'r sendt URL-encoded, hvilket ikke ligefrem er det mest læsevenlige.. Men det ka\' bruges :-)
Avatar billede mixart Nybegynder
12. august 2001 - 05:07 #3
Ja, den ka\' såmænd udbygges yderligere:

<form onSubmit=\"document.forms[0].action=\'mailto:\'+document.forms[0].modtager.value+\'@lort.dk?subject=\'+document.forms[0].emne.value+\'&body=\'+document.forms[0].besked.value\">
<input type=text name=\"emne\">
<input type=text name=\"besked\">
<input type=text name=\"modtager\">
<input type=submit value=\"Send besked\">
</form>
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2001 - 10:30 #4
Og jeg ville gerne udbygge den lige en tand endnu mere, ved at indsætte et
    ;return false
sidst i den der onsubmit= streng.

ellesr bliver formularen sendt til din server der måske svarer med en fejlmeddelse eller ved at reloade siden.

mvh JakobA
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
12. august 2001 - 15:07 #5
kan den udbygges med et felt hvor selve beskeden skrives?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
13. august 2001 - 21:50 #6
ups den har mixart jo allerede givet. hov!
Mixart får pointsene.
Avatar billede mixart Nybegynder
14. august 2001 - 02:35 #7
Takker for points :-)