Avatar billede fragze Juniormester
25. januar 2013 - 15:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lille dato problem... hjælp!!

Kære alle

Jeg har overtaget følgende script, som virker fint med dags dato (date) men når man laver en querystring beholder den dags dato... jeg tænker nogle skarpe hjerner kan hjælpe mig :) det er til at mødebooking system...

<%
dim strDato
if request.querystring("strDato") = "" then
    strDato = date()
else
    strDato = DateValue(request.querystring("strDato"))
end if
%>

<html>
<head>
<link rel="stylesheet" href="Style.css">
</head>
<body bgcolor="#f9f7f2">
<b>Sonne TEST<br>
<font size="2">TEST</font></b><p>
<%
dim id
id = 38
%>
<%

dim cn, rs1, rs2, sql1, sql2, startdate, enddate

startdate = datepart("yyyy",date()) & "-" & datepart("m",date()) & "-" & datepart("d",date())
enddate = datepart("yyyy",date()+1) & "-" & datepart("m",date()+1) & "-" & datepart("d",date()+1)

set cn = server.CreateObject("adodb.connection")
set rs1 = server.createobject ("adodb.recordset")
set rs2 = server.createobject ("adodb.recordset")

cn.ConnectionString = "DSN=xxxx;user id=xxxx;password=xxxx"
cn.Open

rs1.ActiveConnection = cn
rs1.CursorType = 1
rs1.LockType = 1
rs1.CursorLocation = 3

rs1.ActiveConnection = cn
rs1.CursorType = 1
rs1.LockType = 1
rs1.CursorLocation = 3

sql1 = "select reservation_id, start_time, end_time "
sql1 = sql1 & "from reservation "
'sql1 = sql1 & "where start_time>=getdate() and end_time<=getdate()+1 "
sql1 = sql1 & "where start_time>='" & startdate & "' and end_time<'" & enddate & "' "
sql1 = sql1 & "and deleted is null "
sql1 = sql1 & "and address_resource_id = " & id & " "
sql1 = sql1 & "union "
sql1 = sql1 & "select reservation_id, start_time, end_time "
sql1 = sql1 & "from booking "
sql1 = sql1 & "where start_time>='" & startdate & "' and end_time<'" & enddate & "' "
sql1 = sql1 & "and resource_id = " & id & " "
sql1 = sql1 & "order by start_time "

rs1.open sql1, cn

'response.write formatdatetime(date()) & "<p>" + vbcr

if rs1.eof then
    response.write "<font style='font-size: 11pt'>Ingen møder i dag</font>"
end if

while not rs1.eof
    sql2 = "select p.firstname, p.lastname "
    sql2 = sql2 & "from participant p inner join reservationparticipant rp on p.participant_id=rp.participant_id "
    sql2 = sql2 & "where rp.reservation_id = " & rs1("reservation_id") & " "
    sql2 = sql2 & "and (p.is_external=0)"
    rs2.open sql2, cn
    response.write "<font style='font-size: 11pt'>" & left(formatdatetime(DateAdd("h",1,rs1("start_time")),3),5) & " - " & left(formatdatetime(DateAdd("h",1,rs1("end_time")),3),5) & "</font><br>" + vbcr
    response.write "<font style='font-size: 11pt'>Mødearrangør(er):</font><br>" + vbcr
    while not rs2.eof
        response.write "<font style='font-size: 11pt'>" & rs2("firstname") & " " & rs2("lastname") & "<br></font>" + vbcr
        rs2.movenext
    wend
    response.write "<p style='font-size: 5pt' align='center'>________________________</p>" + vbcr
    rs2.close
    rs1.movenext
wend

rs1.close
set rs1=nothing
set rs2=nothing
cn.close
set cn=nothing
%>
</body>
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2013 - 18:49 #1
i de to linjer
startdate = datepart("yyyy",date()) & "-" & datepart("m",date()) & "-" & datepart("d",date())
enddate = datepart("yyyy",date()+1) & "-" & datepart("m",date()+1) & "-" & datepart("d",date()+1)
skifter du alle
date()
ud med
strDato
Avatar billede fragze Juniormester
25. januar 2013 - 22:41 #2
Hej Claes

Mange tak det spiller!!
Avatar billede fragze Juniormester
25. januar 2013 - 22:43 #3
Flot gav mig selv point... ikke meningen så du må lige lave et nyt svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2013 - 09:46 #4
Det er helt ok -jeg har point nok