Avatar billede gtu Nybegynder
25. januar 2013 - 13:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

curl og æøå

Hej

Kan ikke få den til at vide æøå korrekt :(

function CVR($cvr) {

  $url = "http://cvrapi.dk/{$cvr}/";

  $ch = curl_init();
  curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
  curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
  curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT,'Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_8_2) AppleWebKit/537.17 (KHTML, like Gecko) Chrome/24.0.1309.0 Safari/537.17');
  curl_setopt($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 5);

  # Har prøvet forskelige ting
  #curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
  #curl_setopt($ch, CURLOPT_ENCODING, 'UTF-8');
  #curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, false);
  #curl_setopt($ch,CURLOPT_HTTPHEADER,array ( "Content-Type: text/html; charset=utf-8" ));

  $data = curl_exec($ch);
  curl_close($ch);

  return json_decode($data,true);

}

hvis jeg tilføjer
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> på html siden så virker det, men så er alle andre æøå på siden forkert
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2013 - 13:35 #1
Hvis cprapi.dk afeverer sit resultat som iso-8859-1, skal du først konvertere det til utf-8. Jeg kan ikke se hvor de skriver hvilket tegnsæt de bruger - men det er jo nødvendigt at vide.
Avatar billede gtu Nybegynder
25. januar 2013 - 13:49 #2
okay.. jeg lavede en workaround. efter decode,, så converteret jeg dem enkelvis og ind i et array igen..
Avatar billede hullahopsa Nybegynder
25. januar 2013 - 13:50 #3
Hej

Det kan have noget at gøre med dit dokuments encoding at gøre. Prøv at angive encoding til UTF-8 i din editors indstillinger.

http://dk1.php.net/json_encode:
This function only works with UTF-8 encoded data.

Hvilket betyder at svar altid gives i UTF-8.

<?php
function CVR($cvr)
{
    if(empty($cvr))
    {

        return('Venligst angiv et CVR-nummer.');

    }else{

        $ch = curl_init();
        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://cvrapi.dk/' . $cvr);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, 'MIN APPLIKATIONS NAVN');

        $result = curl_exec($ch);
        curl_close($ch);

        return json_decode($result, 1);

    }

print_r( CVR('10150817') );
?>