Avatar billede hcthorsen Praktikant
25. januar 2013 - 10:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til DateAdd...

Jeg kunne godt tænke mig at bruge DateAdd til at lægge et antal dage til en dato i langt datoformat. Hvordan får jeg lige hevet datoen ud, så jeg kan gøre det? "***" repræsenterer et datofelt i min mainform i langt datoformat, og det datoen herfra jeg gerne vil have hevet ud:

Private Sub Form_BeforeInsert(Cancel As Integer)
If Format([Forms]![Indtastning]![Inddato], "Long Time") < #6:00:00 AM# Then
Me.Startdato = DateAdd("d", DCount("*", "Data", "[Id] = [Forms]![Indtastning]![Id]") - 1, ***)
Me.Slutdato = DateAdd("d", DCount("*", "Data", "[Id] = [Forms]![Indtastning]![Id]"), ***)
Else
Me.Startdato = DateAdd("d", DCount("*", "Data", "[Id] = [Forms]![Indtastning]![Id]"), ***)
Me.Slutdato = DateAdd("d", DCount("*", "Data", "[Id] = [Forms]![Indtastning]![Id]") + 1, ***)
End If
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2013 - 10:35 #1
Not sure why you need to test if a date field is in long date format before using DateAdd?

The value contained in the table is always in the same format,no matter how you see it displayed.

Try using the timeValue function.

If TimeValue(([Forms]![Indtastning]![Inddato]) < #06:00:00#
Avatar billede hcthorsen Praktikant
25. januar 2013 - 11:04 #2
I'm not sure either. It works fine without extracting the date. I think I need some sleep:-)
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2013 - 13:40 #3
Thanks