Avatar billede mklauber Nybegynder
23. januar 2013 - 10:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBS error logging.

Hej folkens...

Jeg har lavet et script til at distribuere en mappe til skrivebordet på X antal PCer. Det virker som sådan fint. Til gengæld kan jeg ikke rigtig få lagt noget fungerende error logging på. Scriptet ser ud som følger:
-------------------------------------------------------
On Error Resume Next
dim filesys, oShell, DestSys

DestPCer=Array("wks-d-080242","wks-d-080298")

Set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set oShell=WScript.CreateObject("WScript.Shell")
DestSys=filesys.GetSpecialFolder(1)

For Each x in DestPCer
Call Kopier(x)
Next

Function Kopier(x)
If filesys.FolderExists("LIMS") Then
filesys.CopyFolder "LIMS", "\\" & x & "\C$\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\LIMS"
End If

REM If filesys.FolderExists("System32") Then
REM filesys.CopyFolder "System32", DestSys
REM End if
End Function
-------------------------------------------------------

Jeg har brug for, at det bliver logget, om jeg har opnået adgang til PCerne i arrayet DestPCer eller ej.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede andera Novice
23. januar 2013 - 12:00 #1
Du laver som jeg optimistisk kodning :-)
Hvis det virker må det være godt, og med On Error Resume Next
er der vist ikke andet at gøre end at test på Err for at se om kopieringen lykkedes.
Hvis du efter filesys.CopyFolder tester på Err så kan du lave
logning på en ekstern fil :-)
Avatar billede mklauber Nybegynder
23. januar 2013 - 12:48 #2
Hej Andrea...

Ja... Man skal helst være optimist. Det bliver man langt gladere af. ;) Kunne du evt. prøve at indsætte et sådant tjek i min kode og poste den? Jeg har prøvet lidt at hver, og kan ikke rigitg få det til at virke.
Avatar billede andera Novice
23. januar 2013 - 13:14 #3
If filesys.FolderExists("LIMS") Then
filesys.CopyFolder "LIMS", "\\" & x & "\C$\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\LIMS"

  If Err.Number <> 0 Then
      MsgBox "Fejl på " & x
  End If

Men den kan du selvfølgelig kun bruge hvis den køres manuelt.
Hvis den skal køre som planlagt opgave kan du skrive teksten til en fil.
Avatar billede mklauber Nybegynder
23. januar 2013 - 13:29 #4
Du er NÆSTEN en stjerne Andrea! :-)

Din kode funkede fint, den skulle bare lægges ind i For loopet.

Post lige et "Svar", så er pointene dine! :)
Avatar billede andera Novice
23. januar 2013 - 13:31 #5
Fint