Avatar billede bajads Nybegynder
22. januar 2013 - 07:48 Der er 5 kommentarer

Trække tekst fra et ark til et andet, udfra en funktion....

Kan jeg lave en funktion, som trækker en præ-defineret tekst fra et ark 1 til et ark 2, i samme dokument, i tilfælde af en indtastning i ark 1 ?

Eks:
ARK 1:
1 TEST A  3
2 TEST B  1
3 TEST C  3
4 TEST D  3
5 TEST E  1

ARK 2:
Her skal der så være x antal selv, afhængig af hvor mange f.eks. 1 som er tastet i ARK 1.
Så hvis der er række 2 tastes 1 - skal der stå: TEST B, men hvis der tastes 3 skal der ikke skrives noget.
Avatar billede bajads Nybegynder
22. januar 2013 - 07:49 #1
selv = celler
Avatar billede bajads Nybegynder
22. januar 2013 - 08:09 #2
Jeg er kommet frem til følgende:

=HVIS('Ark1'!D3=1;'Ark1'!B3)

nu mangler jeg bare sidste del, altså hvis der tastes 3 i Ark1, så skal der ikke stå noget og allerbedst skal rækken "springes over", så ARK2 kun består af samlet rækker med tekst fra ARK1, hvor der er tastet 1 taller.......
Avatar billede bajads Nybegynder
22. januar 2013 - 09:02 #3
=HVIS('Ark1'!D3=1;'Ark1'!B3;" ")

Hvordan sletter jeg så alle rækker i ark2 mellem de celler som har tekst, kan der laves en makro, eller en datavalidering ??
Avatar billede hillig Nybegynder
22. januar 2013 - 11:12 #4
Hvis du vil lave ark2 uden "mellemrum" ser jeg ikke anden rigtig vej end at lave noget VBA-kode som looper igennem ark1 - og skriver ud i ark2.

Vil du "bare" flytte rækker for række over ( med mellemrum ) - kan du hvis bruge din hvis-funktion( alt efter hvor kompleks det skal være )

/Mikael
Avatar billede bajads Nybegynder
22. januar 2013 - 16:42 #5
Hvis det ikke skal være i Excel hvilken anden løsning kunne så laves ?? - Kan du lave et lille test script i VBA ??