Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 06:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Regneark

Hej
Kan man lave regneark i Dreamweaver med data fra mysql??
og eventuelt hvordan.
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2013 - 10:14 #1
På hvilken måde regneark tænker du? Du kan sagtens benytte MySQL i ASP - og vil du lave beregninger på tværs af felter on-the-fly vil javascript nok være den rigtige vej at kigge.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 12:09 #2
Jeg bruger PHP og MYSQL
Det skal være sådan at medlemmer kan bestille ting på hjemmesiden i en tabel hvor det er så meningen at hver række bliver talt sammen
Jeg har lavet et lille eksempel

    art 1    art2    art3
Søren    2    4    1
peter    4    5    3
hans    1    1    2
I alt    7    10    6
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2013 - 12:28 #3
Firkantet set vil det være det samme om det er ASP eller PHP så det gør ingen forskel. Men igen så nej, det vil ikke være noget problem at lave - men du skal ikke umiddelbart forvente at det er ren drag'n'drop i DW, du skal også kode noget manuelt.

Det er et ret bredt spørgsmål du stiller - så du skal nok foreklare nærmere hvor du går i står hvis du skal have nærmere svar.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 15:45 #4
Jeg er så langt at jeg kan lægge data op db og hente dem ned på hjemmesiden med det er det med få en sum eks. 20 felter som skal lægges sammen.
Men måske er det meget bedre hvis der er en bog som beskriver det jeg har flere bøger om CMS med DW og PHP og Mysql men kan ikke lige finde noget som er egnet.
Hvis du kender en bog som omhandler det og helst på dansk vil det være fint.:-)
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2013 - 16:02 #5
Der er ingen færdig opskrift på det, men mit umiddelbare gæt vil være at du skal lave beregningen 2 steder; først i din PHP for at forudfylde felterne hvilket er simpel matematik ved at lægge dine database-felter sammen - dernæst skal du benytte javascript for at live-opdatere felterne når brugeren indtaster noget nyt i de felter brugeren må rette her (her kan du evt få lidt hjælp ved at benytte jquery og kigge på fx change-eventuen) - endelig, skal du gemme værdierne igen bør de valideres i din PHP når formen submittes.

Jeg kan ikke umiddelbart nævne nogle bøger, der kan bringe dig i den rigtige retning for du sidder med en meget specifikt udfordring og så giver det ikke mening at gennemlæse 500+ siders bøger. Tag i stedet et kig på hvad javascript/jquery er og spørg så direkte ind til en enkelt problemstilling du så kan få hjælp til.

PHP er desværre uden for mit område så der kan jeg ikke hjælpe det store.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 16:09 #6
Ok fint det vil jeg prøve tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2013 - 16:17 #7
Det er så ikke helt sådan pointsystemet er på siden er tiltænkt...
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 21:43 #8
Ok det er også længe siden jeg har brugt det.
Men fik du ikke pointne?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 17:03 #9
Hvad har jeg gjort galt jeg vil meget gerne afslutte på en ordentlig måde :-)
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2013 - 22:03 #10
Du har accepteret dit eget svar og dermed givet dig selv pointene - jeg overlever nok uden.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 04:10 #11
Det var da smart undskyld jeg klokket i det :-(