Avatar billede truthseeker2013 Nybegynder
19. januar 2013 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med kommentering af denne korte PHPkode

En opgave i skoleregi befaler at jeg skal kommentere denne PHPkode.

Vær venligst at hjælp med at indsætte kommentarer - altså hvad hver enkelt linje gør.

<?php

if (empty($_GET["underside"])) {
    if (empty($_GET['side'])) {
        $_GET['side']='forside';
        $side="forside";
    } else {

        $side=$_GET['side'];
    }
} else {
    $side=$_GET['forside'];
}
?>

<?php include($_GET['side'].".inc.php"); ?>
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. januar 2013 - 15:57 #1
Er det ikke meningen du selv skal finde ud af det så du lærer noget ?

Brug http://php.net/ til at slå kode op du ikke forstår.

Du kan også bruge http://netkoder.dk/ (min hjemmeside) den er på dansk hvis du ikke er god til engelsk.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. januar 2013 - 15:59 #2
ref http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-3
Hvordan får jeg andre til at lave mine lektier?
Det får du ikke på Eksperten.dk. Du kan, og det gør mange, stille konkrete spørgsmål til et konkret emne og få gode svar. Men spørgsmål a la "Jeg skal skrive en opgave om computere, hvad synes i?" vil sandsynligvis blive ignoreret.

hvilke linjer får står du ikke ??
hvis svaret er alle bør du nok læse det udleveret matriale igen, læse dine notater, følge med i timerne
du har et tilsvarende sp kørende http://www.eksperten.dk/spm/975406  bare i php
Avatar billede truthseeker2013 Nybegynder
19. januar 2013 - 16:01 #3
Ja jeg har et tilvarende spørgsmål kørende bare i et andet sprog.

Hvis si hjælper mig så får i point.

Jeg er ikke interesseret i at løse denne opgave selv. Har vigtigere ting at bruge min tid på.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. januar 2013 - 16:18 #4
Så syntes jeg bare du skulle lade være med at løse opgaven.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. januar 2013 - 16:16 #5
>Ja jeg har et tilvarende spørgsmål kørende bare i et andet sprog.
korrekt http://www.eksperten.dk/spm/975405 bare i js

>Jeg er ikke interesseret i at løse denne opgave selv.
så er det et forkert fag du har valgt

>Har vigtigere ting at bruge min tid på.
såsom at spilde den herinde, istedet for at lave dine lektier

læs faq for brug af eksperten feks http://www.eksperten.dk/faq#faq-8
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. januar 2013 - 16:46 #6
Her er mit bud.

<?php  // fortæller at PHP er den vej
// linieskift
if (empty($_GET["underside"])) { // hvis undersiden er tom
    if (empty($_GET['side'])) { // hvis siden er tom
        $_GET['side']='forside'; // siden er forsiden
        $side="forside"; // siden er forsiden igen
    } else { // eller
      // nogen mellemrum
        $side=$_GET['side']; // side er side
    } // en hat
} else { // eller
    $side=$_GET['forside']; // side er forside
} // endnu en hat
?> // der er noget til højre
// linieskift
<?php include($_GET['side'].".inc.php"); ?> // PHP er den vej hvis den inkluderet side firma er den anden vej
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2013 - 16:52 #7
Udover betragtningerne omkring skole opgaver som jeg stort set er enig i (jeg tror at der vil vaere faa undtagelser).

Er der nogen som har kigget paa logikken i koden? Jeg er ret sikker paa at den er forkert!
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2013 - 18:32 #8
<ole>

Koden er komplet og aldeles sort. Den mest korrekte kommentar er vel:

// Her følger en kode renset for mening. Nyd den ... det er ganske gratis  :D

/mvh
</bole>