Avatar billede maddragon Nybegynder
14. januar 2013 - 18:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

windows phone 8 Live Sdk Event problemer

hej jeg er ved lave et opkobling til Skydrive i mit WP8 app og jeg har taget nogle eksempler for se om jeg kan få det til virke men når jeg for søger at implemetere dem så kommer der fejl som siger de events som er brugt ikke findes i den klasse som hedder : LiveConnectClient og må indrømme jeg har prøvet alt men intet giver pote så jeg håber lidt på der nogle seje gutter her der evt . kan kaste lys over problemet jeg har . koden som jeg for søger med er så ledes :

private LiveAuthClient auth;
        private LiveConnectClient client;
        private LiveConnectSession session;

        public MainPage()
        {
            this.InitializeComponent();
        }

        private void btnSignin_SessionChanged(object sender, LiveConnectSessionChangedEventArgs e)
        {
            if (e.Status == LiveConnectSessionStatus.Connected)
            {
                session = e.Session;
                client = new LiveConnectClient(session);
                infoTextBlock.Text = "Signed in.";
            }
            else
            {
                infoTextBlock.Text = "Not signed in.";
                client = null;
            }

og så her efter for søger jeg disse metoder /Funktioner:

private void greetUser_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
    auth = new LiveAuthClient(btnSignin.ClientId);
    auth.LoginCompleted +=
        new EventHandler<LoginCompletedEventArgs>(greetUser_LoginCompleted);
    auth.LoginAsync(new string[] { "wl.basic" });
}

void greetUser_LoginCompleted(object sender, LoginCompletedEventArgs e)
{
    if (e.Status == LiveConnectSessionStatus.Connected)
    {
        LiveConnectClient connect = new LiveConnectClient(e.Session);
        connect.GetCompleted +=
            new EventHandler<LiveOperationCompletedEventArgs>(greetUser_GetCompleted);
        connect.GetAsync("me");
    }
    else
    {
        infoTextBlock.Text = "Not signed in.";
    }

void greetUser_GetCompleted(object sender, LiveOperationCompletedEventArgs e)
{
    if (e.Error == null)
    {
        infoTextBlock.Text = "Hello, " + e.Result["name"].ToString() + "!";
    }
    else
    {
        this.infoTextBlock.Text = "Error calling API: " + e.Error.ToString();
    }

det er selve Eventet " GetCompleted " i LiveConnectClient som ikke kan findes men i følge alt det jeg har læst så skulle de eksitere.

samt jeg loader de 2 namespaces live, live.controls

krydser lidt finger for at nogen evt har stødt på samme issue og evt kan smide en solution here vis de har fundet en for jeg er på bar bund:(
Avatar billede maddragon Nybegynder
14. januar 2013 - 21:42 #1
hm en mere dyber undersøgelse så ser dette mere ud til være en bug i live sdk 5.3 er der nogen som kan confirme det ? for jeg kan simpel hen ikke få de events til komme frem.
Avatar billede maddragon Nybegynder
15. januar 2013 - 18:09 #2
fandt problemet jeg fandtud af at ms harudgivet en ny version af SDK Live som ikke har events i mere. og en ny måde skal til. :)