Avatar billede mikester Nybegynder
14. januar 2013 - 17:11 Der er 5 kommentarer

Scanne helt LAN for enheder der spammer

Hej. Nogen der ved om sådan et stykke software eksisterer? Jeg har en enhed der står og spammer ud på nettet, og har ikke selv mailserver stående
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2013 - 17:30 #1
Hej.

  Hvis du har en firewall mod internet, kan du jo lukke for port 25 udgående. Alternativt kan du gøre det samme i de lokale firewalls på PC'erne, så er du ovre problemet.

De bedste hilsner
Avatar billede mikester Nybegynder
14. januar 2013 - 18:12 #2
OK, det var selvfølgelig en mulighed. Men jeg tænkte om man ikke kunne scanne hele pivtøjet på én gang???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2013 - 18:49 #3
Halløj igen.

Hum... Jamen med tonsvis af tålmodighed og noget dump af al udgående trafik, kan det vel lade sig gøre? ;-)

Spøg til side, det var egentlig også mest for at give dig en løsning, der kunne implementeres i en fart - den slags er jo som regel ikke noget, man kan gå og pille næse over i længere tid.

/Carsten
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. januar 2013 - 19:23 #4
#0 du gør følgende:

1. tag laptop, installer "Wireshark"
2. find/køb hub og sæt i netværket
3. LAN/Router + laptop m/Wireshark skal sættes i hub
4. Start programmet og lad det opsnappe AL netværkstrafik i et par minutter
5. du får en RØVFULD data men kan sortere som du sortere og leder efter TCP trafik der er/ligner 25
Avatar billede mikester Nybegynder
14. januar 2013 - 21:03 #5
+1 :) Havde glemt Wireshark!

Jeg tror det bliver løsningen i morgen.

Tak for indsatsen, indtil videre :) I hører nærmere i morgen!