Avatar billede p4trick Nybegynder
13. januar 2013 - 14:37 Der er 2 kommentarer

Forvirring mht. JDBC

Hej Eksperter.

Jeg er ny til Java, og er nået til det punkt, hvor jeg vil arbejde med jdbc. Jeg har dog ikke haft succes.

Jeg har prøvet at connect, men været uvidst om hvad username, port osv. var, så jeg rodede lidt videre, hvor jeg fandt diverse guides til det.

Jeg har to services, standarden som hedder orcl, og så oprettede jeg en der hed datakilde1 ( Jeg har læst om jdbc fra javabogen.dk - hvor navnet forekom fra ).

Jeg er bange for om jeg har ødelagt det helt, og om der er en måde at reinstallere det på?

Jeg er ikke sikker på om det er muligt at fikse problemet, jeg har prøvet at google problemet, og de muligheder der var, gav ingen nytte.

Jeg prøver at connect via:

Class.forName("oracle.jdbc.driver.OracleDriver");
Connection forb = DriverManager.getConnection("jdbc:oracle:thin:@localhost:1521","username","password"); men får problemet:
java.sql.SQLException: Listener refused the connection with the following error:

ORA-12514, TNS:listener does not currently know of service requested in connect descriptor.

Nogen der har en løsning, eller evt. en artikel om, hvordan jeg kan revert det hele?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2013 - 17:28 #1
som jeg husker det saa skal connection string vaere:

"jdbc:oracle:thin:@localhost:1521:sid"

eller:

"jdbc:oracle:thin:@localhost:1521/sid"
Avatar billede p4trick Nybegynder
16. januar 2013 - 23:25 #2
Det er jeg ikke helt sikker på. Jeg prøver lige at se på det, jeg vender tilbage til JDBC snart og vil lige se på din løsning.

Tak for det hurtige svar.