Avatar billede Champ_007 Nybegynder
11. januar 2013 - 10:52 Der er 2 kommentarer

Tilføj ny post i en formular

Jeg har lavet en formular til indtastning af kundedata.

Jeg vil gerne have en knap der opretter en ny kunde i min kundetabel, når jeg trykker på den.

Jeg har på nuværende tidspunkt lavet en knap under kategorien Posthandling og handlingen tilføj ny post.

Problemet er, at jeg gerne i formularen vil kunne finde allerede oprettede kunder frem, for at se allerede indtastede oplysninger. Når jeg så kigger på en eksisterende kunde og evt. har tastet noget ind, som jeg ikke vil gemme og trykker på knappen tilføj ny post gemmer den mine indtastninger.

Er det ikke muligt at lave en knap, der bare laver en ny post, uden at foretage sig yderligere?
Avatar billede mugs Novice
11. januar 2013 - 14:27 #1
Access gemmer indtastede data når du flytter til en anden eller en ny post. Du kan muligvis bruge kommandoen Mr.Undo.
Avatar billede tredjeoeje Nybegynder
20. januar 2013 - 13:04 #2
Du kan evt. anvende et flag på FørOpdatering, f.eks.:

Private blnFlag As Boolean
blnFlag = True

Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
  If Not blnFlag Then
    If MsgBox("Vil du gemme ændringer?", vbOKCancel, "Gem?") = vbCancel Then
        Cancel = True
        Me.Undo
  End If
End Sub